Show simple item record

dc.contributor.advisorVatansever, Çiğdem
dc.contributor.authorYilmaz, Nuri
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:43Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:43Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669995
dc.description.abstractnternet kullanımının son yıllarda büyük bir hızla artması ve yaygınlaşması,fiziki alanda bulunan tüm bilgilerin bu ortama da taşınması, küçük büyük tümşirketlerin internet sayfalarının bulunması ve internet aracılığı ile gerçekleştirileniletişimin artması tüm alanlarda olduğu gibi insan kaynakları alanında da etkilerinigöstermektedir. Gerek işe alım sürecinin internet üzerinden gerçekleştirilmeyebaşlaması, sürecin bu yolla ilerletilmesi ve gerekse de insan kaynakları ile ilgilipolitikaların ve uygulamaların potansiyel çalışanlara duyurulması sebebiyleşirketlerin internet sayfalarının görünümü ve içerdiği bilgiler potansiyel çalışanadayları ve müşteriler üzerindeki etkisi ve imajı düşünüldüğünde günden güne önemkazanmaktadır. Bu nedenle internet sayfalarının ne kadar veri içerdiği, bu sayfalarınne kadar etkin kullanıldığı ve en önemlisi bu içerik yeterli olup olmadığı da önemlibir konu olmaktadır.Bu tez çalışmasında, Türkiye'nin önde gelen şirketlerinin web sitelerindeinsan kaynakları yönetimi sayfalarının hangi amaca yönelik olarak hazırlandığı vekullanıldığı, bu sayfaların neleri içerdiği üzerine analizler yapılmıştır. ÇalışmamızdaTürkiye Fortune 500 listesindeki şirketlerin (ulusal ve de yurtdışı merkezli) internetsayfalarının biçimsel ve içerik özellikleri değerlendirilmiş ve sayfalarında hangiinsan kaynakları fonksiyonlarına yer verildiği araştırılmış, varolanbu içerik ile ilgiliolarak şirketlerin mevcut durumu tespit edilmiş, yeterlilikleri ve geliştirilmesigerekenler ile ilgili olarak açıklama ve önerilerde bulunulmuştur.Ayrıca çalışmamızda yine Fortune 200 listesindeki şirketlerin web sitelerininiçerik özellikleri açısından nasıl bir dağılım gösterdiklerini görebilmek içinkümeleme analizi yapılmıştır. Son olarak ise nasıl bir insan kaynakları yönetimiiletişimi olduğunu anlamak için insan kaynakları politikaları içerik analizigerçekleştirilmiştir.ANAHTAR KELİMELER: İNSAN KAYNAKLARI, WEB İÇERİK ANALİZİ, İKSTRATEJİSİ, İŞVEREN MARKASI, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKKEY WORDS: HUMAN RESOURCES, WEB CONTENT ANALYSIS, HR STRATEGY,SUSTAINABILITY
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnsan kaynakları yönetiminin görünen yüzü: Fortune 500 İşletmeleri web içerik analizi
dc.title.alternativeFacade of human resources management: Content analysis for Fortune 500 Companies' websites
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHuman resources management
dc.subject.ytmWeb
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmWeb sites
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmHuman resources
dc.subject.ytmInternet
dc.identifier.yokid10072532
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414661
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess