Hibrit öğrenme modelinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, hibrit öğrenme modelinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesidir. Bu amaçla, öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki başarılarını tespit edebilmek için Fen ve Teknoloji Dersi Başarı Testi geliştirildi. Çalışmaya katılan öğrencilerin derse yönelik tutumlarını test edebilmek için Fen ve Teknoloji Tutum Ölçeği, motivasyonlarını ölçebilmek için de Fen ve Teknoloji Motivasyon Ölçeği kullanıldı.Araştırmanın örneklemini, Hatay ili Kırıkhan ilçesindeki Öğretmen Yüksek Acun İlköğretim Okulu 7.sınıfta okuyan 64 öğrenci oluşturmaktadır. Sayısal verilerin analizinde SPSS 13 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizi için bağımsız gruplar t testi, frekans ve aritmetik ortalama kullanılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir.Araştırma öncesinde deney ve kontrol gruplarının fen ve teknoloji dersindeki başarılarında, derse karşı tutum ve motivasyonlarında anlamlı fark bulunmamıştır.Araştırma sonrasında deney ve kontrol grupları arasında öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarında, derse karşı tutum ve motivasyonlarında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. The main purpose of this research was how hybrid learning model affected students, their success, attitudes and motivation on Science and Technology Lesson With this aim, Science and Technology Lesson Success Test was developed. Science and Technology Attitude Measurement was used to test the students? attitudes to the lesson that partcipated in this study. Science and Technology Motivation Measurement was also used to test their motivation.This research was carried out within Öğretmen Yüksel Acun Primary School with the 64 7?th Grade students Kırıkhan, HATAY. SPSS 13 package programme was used to analyse the numerical data. T-test, Frequency and arithmetic average were used to analyze the data in free group. Also, the qualitative data was evaluated with content analyzing.Before this research, there wasn?t any significant difference on experimental and control groups success, attitudes and motivation in this science and technology lesson.After the research, a significant difference between the experimental and control groups success, attitudes and motivation was found in the science and technology lesson in favour of this research.
Collections