Show simple item record

dc.contributor.advisorTüysüz, Cengiz
dc.contributor.authorBalaman, Fatih
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:20Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:20Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669797
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, hibrit öğrenme modelinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesidir. Bu amaçla, öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki başarılarını tespit edebilmek için Fen ve Teknoloji Dersi Başarı Testi geliştirildi. Çalışmaya katılan öğrencilerin derse yönelik tutumlarını test edebilmek için Fen ve Teknoloji Tutum Ölçeği, motivasyonlarını ölçebilmek için de Fen ve Teknoloji Motivasyon Ölçeği kullanıldı.Araştırmanın örneklemini, Hatay ili Kırıkhan ilçesindeki Öğretmen Yüksek Acun İlköğretim Okulu 7.sınıfta okuyan 64 öğrenci oluşturmaktadır. Sayısal verilerin analizinde SPSS 13 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizi için bağımsız gruplar t testi, frekans ve aritmetik ortalama kullanılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir.Araştırma öncesinde deney ve kontrol gruplarının fen ve teknoloji dersindeki başarılarında, derse karşı tutum ve motivasyonlarında anlamlı fark bulunmamıştır.Araştırma sonrasında deney ve kontrol grupları arasında öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarında, derse karşı tutum ve motivasyonlarında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur.
dc.description.abstractThe main purpose of this research was how hybrid learning model affected students, their success, attitudes and motivation on Science and Technology Lesson With this aim, Science and Technology Lesson Success Test was developed. Science and Technology Attitude Measurement was used to test the students? attitudes to the lesson that partcipated in this study. Science and Technology Motivation Measurement was also used to test their motivation.This research was carried out within Öğretmen Yüksel Acun Primary School with the 64 7?th Grade students Kırıkhan, HATAY. SPSS 13 package programme was used to analyse the numerical data. T-test, Frequency and arithmetic average were used to analyze the data in free group. Also, the qualitative data was evaluated with content analyzing.Before this research, there wasn?t any significant difference on experimental and control groups success, attitudes and motivation in this science and technology lesson.After the research, a significant difference between the experimental and control groups success, attitudes and motivation was found in the science and technology lesson in favour of this research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHibrit öğrenme modelinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis of the effect of hybrid learning model on the students success, attitudes and motivation in science and technology lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmWeb based education
dc.subject.ytmTraditional learning method
dc.subject.ytmHybrid learning
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid376424
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264746
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess