Probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Probleme Dayalı Öğrenme modelinin ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerin kimya dersindeki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışma 2009-2010 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında 52 tane 10. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğrenciler deney ve kontrol grubu olmak üzere 2 gruba ayrılmıştır. Deney grubunda ?karışımlar? ünitesi bu çalışmada geliştirilen problem senaryoları kullanılarak probleme dayalı öğrenme modeli ile dersler işlenirken, kontrol grubunda aynı ünite geleneksel yöntemle işlenmiştir. Her iki grupta da derslerin işlenmesi için 9 hafta zaman ayrılmıştır.Çalışmada veri toplamak amacıyla ?Karışımlar Konulu Başarı Testi?, ?Kimya Dersine Karşı Tutum Ölçeği? ve ?Kimya Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği? hem deney hem de kontrol grubunda öntest ve sontest olarak kullanılmıştır. Ayrıca deney grubunda uygulanan probleme dayalı öğrenme modeli ile ilgili öğrenci görüşlerini almak amacıyla ?..? ölçekleri sontest olarak kullanılmıştır.Çalışmada elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 13 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizi için bağımsız gruplar t testi ve frekans analizi yapılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir.Araştırma öncesinde deney ve kontrol gruplarının kimya dersindeki başarılarında, derse karşı tutum ve motivasyonlarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmazken, araştırma sonrasında deney ve kontrol grupları arasında öğrencilerin kimya dersindeki başarılarında, derse karşı tutum ve motivasyonlarında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. The main propose of this reasearch was to examine how problem based learning model affected students? success , attidutes and motivation on Chemistry Lesson. For this aim , this research was carried out in fifty two 10th grade students in 2009-2010 education year in the spring season. There were two kinds of groups such as experiment and control groups. In the experiment group , in mixtures unit.the lessons were taught with problem based learning model by using problem scenario developed in this study. In both groups, studying lessons took 9 weeks.?Mixture Subject Success Test? , ?Chemistry Attitude Measurement? and Chemistry Motivation Measurement were applied to both experiment and control groups as pretest and final test togain data. And also to learn students? opinions about problem based learning applied to experiment method ? Students? Opinions about PBL Approuch?, ?Students? Opinions about Group Works in PBL Process? and ?Students? Opinions about Themselves in PBL Process? scales were applied as final test.SSPS 13 packet programme was used to analyse the numerical data. T-test, Frequency and arithmetic avarage were used to analyze the data. Also, the qualivative data were evaluated with content analyzing.Before this research, it wasn?t found out any significant difference on experimental and control groups success, attiudes and motivation in this science and technology lesson.After the research, it was found out significant difference between the experimental and control groups success, attiudes and motivation on the Chemistry lesson in favour of this research.
Collections