Show simple item record

dc.contributor.advisorTüysüz, Cengiz
dc.contributor.authorKuşdemir, Mesut
dc.date.accessioned2021-05-08T10:10:17Z
dc.date.available2021-05-08T10:10:17Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669784
dc.description.abstractBu çalışmada Probleme Dayalı Öğrenme modelinin ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerin kimya dersindeki başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışma 2009-2010 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında 52 tane 10. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öğrenciler deney ve kontrol grubu olmak üzere 2 gruba ayrılmıştır. Deney grubunda ?karışımlar? ünitesi bu çalışmada geliştirilen problem senaryoları kullanılarak probleme dayalı öğrenme modeli ile dersler işlenirken, kontrol grubunda aynı ünite geleneksel yöntemle işlenmiştir. Her iki grupta da derslerin işlenmesi için 9 hafta zaman ayrılmıştır.Çalışmada veri toplamak amacıyla ?Karışımlar Konulu Başarı Testi?, ?Kimya Dersine Karşı Tutum Ölçeği? ve ?Kimya Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği? hem deney hem de kontrol grubunda öntest ve sontest olarak kullanılmıştır. Ayrıca deney grubunda uygulanan probleme dayalı öğrenme modeli ile ilgili öğrenci görüşlerini almak amacıyla ?..? ölçekleri sontest olarak kullanılmıştır.Çalışmada elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS 13 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizi için bağımsız gruplar t testi ve frekans analizi yapılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir.Araştırma öncesinde deney ve kontrol gruplarının kimya dersindeki başarılarında, derse karşı tutum ve motivasyonlarında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmazken, araştırma sonrasında deney ve kontrol grupları arasında öğrencilerin kimya dersindeki başarılarında, derse karşı tutum ve motivasyonlarında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur.
dc.description.abstractThe main propose of this reasearch was to examine how problem based learning model affected students? success , attidutes and motivation on Chemistry Lesson. For this aim , this research was carried out in fifty two 10th grade students in 2009-2010 education year in the spring season. There were two kinds of groups such as experiment and control groups. In the experiment group , in mixtures unit.the lessons were taught with problem based learning model by using problem scenario developed in this study. In both groups, studying lessons took 9 weeks.?Mixture Subject Success Test? , ?Chemistry Attitude Measurement? and Chemistry Motivation Measurement were applied to both experiment and control groups as pretest and final test togain data. And also to learn students? opinions about problem based learning applied to experiment method ? Students? Opinions about PBL Approuch?, ?Students? Opinions about Group Works in PBL Process? and ?Students? Opinions about Themselves in PBL Process? scales were applied as final test.SSPS 13 packet programme was used to analyse the numerical data. T-test, Frequency and arithmetic avarage were used to analyze the data. Also, the qualivative data were evaluated with content analyzing.Before this research, it wasn?t found out any significant difference on experimental and control groups success, attiudes and motivation in this science and technology lesson.After the research, it was found out significant difference between the experimental and control groups success, attiudes and motivation on the Chemistry lesson in favour of this research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleProbleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn analyse of the effect of problem based learning model on the students succes, attitude and motivations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmProblem based learning
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid379981
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264754
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess