İşbirlikli tartışma sorgulama (İTS) stratejisinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okuma, İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programında (1-5. sınıflar) yer alan öğrenme alanlarından biri olup öğrencilerin hem günlük hayatta toplumla sağlıklı bir iletişim kurabilmelerine yardımcı olan hem de akademik başarılarını etkileyen önemli bir unsurdur. Bu nedenle öğrencilerin okuma ve okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır.Bu araştırma İşbirlikli Tartışma Sorgulama stratejisinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın örneklemini Hatay ili Antakya ilçesinde yer alan Nizamettin Özkan İlkokulunda 4. sınıf düzeyinde öğrenim gören 65 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubunda 37, kontrol grubunda ise 28 öğrenci yer almıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Bir deney ve bir kontrol grubunun kullanıldığı bu araştırmada deney grubunda Türkçe derslerindeki metinler İşbirlikli Tartışma Sorgulama Stratejisi basamaklarına uygun olarak yürütülürken, kontrol grubunda dersler mevcut programın öngördüğü yaklaşım doğrultusunda hazırlanan etkinlik ve planlar doğrultusunda yürütülmüştür.Araştırmada ölçme aracı olarak uzman görüşü doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanan Okuduğunu Anlama Başarı Testi kullanılmıştır.Verilerin analizinde t-testi ve ANCOVA istatistikleri kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda İşbirlikli Tartışma Sorgulama stratejisinin uygulandığı deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.ANAHTAR KELİMELER :Okuma, Okuduğunu Anlama stratejileri, İşbirlikli Tartışma Sorgulama Stratejisi Reading, which is a learning area of Primary School Turkish EducationProgram, is a hepler for the students in daily life on building a healty communicationwith society, besides that is an important factor which effects to students' academicachievements. Therefore the development of students' reading and readingcomprehension skills has a great importanceThis research aims to determine the effecst of Cooperative DiscussionQuestioning Strategy on student's reading comprehension achievement in primaryschool 4th class.The research sample contains 65 student (in experimental group 37, in controlgroup 28) who are studying on 4th class of a school in the Hatay/Antakya. The pretest-past-test control group model was used in this study. The sample is divided intotwo groups as a experimental group and a control group. During application for theexperimental group in Turkish lessons, texts are lectured by Cooperative DiscussıonQuestioning Strategy. However in control group lessons are lectured with activitiesand plans according to the current curriculum.In research the data obtained from Reading Comprehension AchievementTest which was prepared by researcher acording to expert opinions.In the analysis of data t-test and ANCOVA statistical analysis were used.As a result of analysis data obtained from the research a significant differencedetected fovor of the experimental group which was lectured with CooperativeDiscussion Questioning Strategy .KEY WORDS :Reading, Reading Comprehension Strategies, Cooperative Discussion Questioning
Collections