Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Muamber
dc.contributor.authorTop, Mustafa Burak
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:57Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:57Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669659
dc.description.abstractOkuma, İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programında (1-5. sınıflar) yer alan öğrenme alanlarından biri olup öğrencilerin hem günlük hayatta toplumla sağlıklı bir iletişim kurabilmelerine yardımcı olan hem de akademik başarılarını etkileyen önemli bir unsurdur. Bu nedenle öğrencilerin okuma ve okuduğunu anlama becerilerinin geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır.Bu araştırma İşbirlikli Tartışma Sorgulama stratejisinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın örneklemini Hatay ili Antakya ilçesinde yer alan Nizamettin Özkan İlkokulunda 4. sınıf düzeyinde öğrenim gören 65 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubunda 37, kontrol grubunda ise 28 öğrenci yer almıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Bir deney ve bir kontrol grubunun kullanıldığı bu araştırmada deney grubunda Türkçe derslerindeki metinler İşbirlikli Tartışma Sorgulama Stratejisi basamaklarına uygun olarak yürütülürken, kontrol grubunda dersler mevcut programın öngördüğü yaklaşım doğrultusunda hazırlanan etkinlik ve planlar doğrultusunda yürütülmüştür.Araştırmada ölçme aracı olarak uzman görüşü doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanan Okuduğunu Anlama Başarı Testi kullanılmıştır.Verilerin analizinde t-testi ve ANCOVA istatistikleri kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda İşbirlikli Tartışma Sorgulama stratejisinin uygulandığı deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.ANAHTAR KELİMELER :Okuma, Okuduğunu Anlama stratejileri, İşbirlikli Tartışma Sorgulama Stratejisi
dc.description.abstractReading, which is a learning area of Primary School Turkish EducationProgram, is a hepler for the students in daily life on building a healty communicationwith society, besides that is an important factor which effects to students' academicachievements. Therefore the development of students' reading and readingcomprehension skills has a great importanceThis research aims to determine the effecst of Cooperative DiscussionQuestioning Strategy on student's reading comprehension achievement in primaryschool 4th class.The research sample contains 65 student (in experimental group 37, in controlgroup 28) who are studying on 4th class of a school in the Hatay/Antakya. The pretest-past-test control group model was used in this study. The sample is divided intotwo groups as a experimental group and a control group. During application for theexperimental group in Turkish lessons, texts are lectured by Cooperative DiscussıonQuestioning Strategy. However in control group lessons are lectured with activitiesand plans according to the current curriculum.In research the data obtained from Reading Comprehension AchievementTest which was prepared by researcher acording to expert opinions.In the analysis of data t-test and ANCOVA statistical analysis were used.As a result of analysis data obtained from the research a significant differencedetected fovor of the experimental group which was lectured with CooperativeDiscussion Questioning Strategy .KEY WORDS :Reading, Reading Comprehension Strategies, Cooperative Discussion Questioningen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİşbirlikli tartışma sorgulama (İTS) stratejisinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effecst of cooperative discussion questioning strategy on student's reading comprehension achievement in primary school 4th class
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmDiscussion
dc.subject.ytmInquisitorial teaching
dc.subject.ytmInquiry
dc.identifier.yokid10029433
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid359929
dc.description.pages228
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess