Bazı değişkenlerin ilköğretim sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerine katkılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde teknoloji her alanda olduğu gibi eğitim alanında da yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Eğitim-Öğretim faaliyetlerinin uygulanmasında önemli bir yeri olan öğretmenlerin sahip oldukları pedagojik ve alan bilgilerine teknolojik bilginin eklenmesiyle Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi(TPAB) kavramı ortaya çıkmış ve bu kavram öğretmenler için olmazsa olmaz bir şart haline gelmiştir. Bu çalışmada, İlkokul Sınıf Öğretmenlerinin Teknolojiye Karşı Tutum, İş Doyumu, Öz-yeterlilik, Üst-biliş ve Epistemolojik İnançlar ölçeklerinden aldıkları puanların Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerine katkılarının incelenmesi amaçlanmıştır.Çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Hatay'da bulunan Devlet ilkokullarında görev yapan 202 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma tarama modelinde bir çalışmadır.Araştırmanın verilerini katılımcıların, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, Teknoloji Tutum, İş Doyumu, Öz-yeterlilik, Üst-biliş ve Epistemolojik İnançlar ölçeklerinden aldıkları puanlar oluşturmuştur. Ölçeklerden elde edilen veriler ve katılımcılara ait bilgiler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı yardımıyla her bir bağımsız değişkenin bağımlı değişkene katkısı çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, epistemolojik inançlar, teknolojiye karşı tutum, üst biliş ve öz yeterlik değişkenlerinin öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgilerini tahmin etmede istatistiksel olarak anlamlı bir katkısı varken iş doyumunun öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgilerini tahmin etmede istatistiksel olarak anlamlı bir katkısı yoktur. Ayrıca ayarlanmış R2 değerinin 0,537 olması, öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgilerindeki değişimin % 53,7 sinin modelde açıklandığının bir göstergesidir. Today technology is widely used in educational field as in every field. The addition of technology to pedagogical content knowledge which teachers possess and which has an important role in the implementation of education activities has brought out the notion of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK), and this notion has become the sine qua non for teachers. The aim of this study is to examine the contribution of elementary school class teachers' scores on Technological Attitude, Job Satisfaction, Self-efficacy, Metacognition and Epistemological Beliefs Scales to their Technological Pedagogical Content Knowledge.202 primary scholl teachers working in state primary schools in Hatay in 2013-2014 school year spring term constitute the study group. The data consists of participants' scores on Technological Pedagogical Content Knowledge, Technological Attitude, Job Satisfaction, Self-efficacy, Metacognition and Epistemological Beliefs Scales. The data obtained from the scales and participant information were analyzed via SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). The contribution of each independent variable to a dependent variable was analyzed through multiple regression analysis. The results revealed that while the variables of epistemological beliefs, technological attitude, metacognition and self-efficacy have a statistically significant contribution in guessing teachers' technological pedagogical content knowledge, job satisfaction does not have a statistically significant contribution in guessing teachers' technological pedagogical content knowledge. Furthermore, the fact that the adjusted R² value was 0,537 signaled that 53,7 % of the change in teachers' technological pedagogical content knowledge is explained within the framework.
Collections