Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgin, İbrahim
dc.contributor.authorKarakuyu, Akin
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:42Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:42Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669539
dc.description.abstractGünümüzde teknoloji her alanda olduğu gibi eğitim alanında da yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Eğitim-Öğretim faaliyetlerinin uygulanmasında önemli bir yeri olan öğretmenlerin sahip oldukları pedagojik ve alan bilgilerine teknolojik bilginin eklenmesiyle Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi(TPAB) kavramı ortaya çıkmış ve bu kavram öğretmenler için olmazsa olmaz bir şart haline gelmiştir. Bu çalışmada, İlkokul Sınıf Öğretmenlerinin Teknolojiye Karşı Tutum, İş Doyumu, Öz-yeterlilik, Üst-biliş ve Epistemolojik İnançlar ölçeklerinden aldıkları puanların Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerine katkılarının incelenmesi amaçlanmıştır.Çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Hatay'da bulunan Devlet ilkokullarında görev yapan 202 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma tarama modelinde bir çalışmadır.Araştırmanın verilerini katılımcıların, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi, Teknoloji Tutum, İş Doyumu, Öz-yeterlilik, Üst-biliş ve Epistemolojik İnançlar ölçeklerinden aldıkları puanlar oluşturmuştur. Ölçeklerden elde edilen veriler ve katılımcılara ait bilgiler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı yardımıyla her bir bağımsız değişkenin bağımlı değişkene katkısı çoklu regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, epistemolojik inançlar, teknolojiye karşı tutum, üst biliş ve öz yeterlik değişkenlerinin öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgilerini tahmin etmede istatistiksel olarak anlamlı bir katkısı varken iş doyumunun öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgilerini tahmin etmede istatistiksel olarak anlamlı bir katkısı yoktur. Ayrıca ayarlanmış R2 değerinin 0,537 olması, öğretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgilerindeki değişimin % 53,7 sinin modelde açıklandığının bir göstergesidir.
dc.description.abstractToday technology is widely used in educational field as in every field. The addition of technology to pedagogical content knowledge which teachers possess and which has an important role in the implementation of education activities has brought out the notion of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK), and this notion has become the sine qua non for teachers. The aim of this study is to examine the contribution of elementary school class teachers' scores on Technological Attitude, Job Satisfaction, Self-efficacy, Metacognition and Epistemological Beliefs Scales to their Technological Pedagogical Content Knowledge.202 primary scholl teachers working in state primary schools in Hatay in 2013-2014 school year spring term constitute the study group. The data consists of participants' scores on Technological Pedagogical Content Knowledge, Technological Attitude, Job Satisfaction, Self-efficacy, Metacognition and Epistemological Beliefs Scales. The data obtained from the scales and participant information were analyzed via SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). The contribution of each independent variable to a dependent variable was analyzed through multiple regression analysis. The results revealed that while the variables of epistemological beliefs, technological attitude, metacognition and self-efficacy have a statistically significant contribution in guessing teachers' technological pedagogical content knowledge, job satisfaction does not have a statistically significant contribution in guessing teachers' technological pedagogical content knowledge. Furthermore, the fact that the adjusted R² value was 0,537 signaled that 53,7 % of the change in teachers' technological pedagogical content knowledge is explained within the framework.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBazı değişkenlerin ilköğretim sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerine katkılarının incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation on the contributions of some variables to primary school teachers' technological pedagogical content knowledge
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPedagogical content knowledge
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmTechnological knowledge
dc.subject.ytmTechnological compentences
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid10064853
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid388932
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess