Beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde yardımseverlik ve dayanışma değerlerinin öğretiminde kullanılan örnek olay ve drama yöntemlerinin etkililiğinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma sosyal bilgiler dersi programında yer alan yardımseverlik ve dayanışma değerlerinin öğretiminde kullanılan örnek olay ve drama yöntemlerinin etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada ön test son test karşılaştırma gruplu yarı deneysel bir model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu, Hatay ili merkezindeki Hayrettin Özkan ilköğretim okulunda 2011-2012 eğitim-öğretim yılında 5.sınıfta eğitim gören 80 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Değer Belirleme Anketi ve Akran Değerlendirme Formu kullanılarak belirlenmiştir.Değer Belirleme Anketi Örnek Olay ve Drama gruplarının aldıkları puanlar arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla bağımsız gruplar t-testi yapılmıştır. Akran Değerlendirme Formunda öğrencilerden kendisine en yakın arkadaşını değerlendirmesi istenmiştir. Araştırma sonucunda, 5. Sınıf sosyal bilgiler dersinde yardımseverlik ve dayanışma değerlerinin öğretiminde örnek olay yönteminin drama yöntemine göre daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Değerler, Yardımseverlik, Dayanışma, Örnek Olay, Drama, Sosyal Bilgiler Dersi The aim of the research is to reveal the effect of Case Study and drama methods that are used to teach benevolence and cooperation that takes part in the Social Science subject. The research is in the form of pretest- protest design control group. The research's study group belongs to 2011- 2012 Academic year 5th grade students in primary school that takes part in Hatay administrative center. As data collection tools, value designation scale, peer evaluation form are used and stories are written. At the values designation survey , Independent Samples t-test is done to determine whether there is a meaningful difference between the scores of the sample event and drama groups or not. When it comes to peer evaluation form, the students are wanted to evaluate their the closest friends. It is come to conclusion that the drama and Case Study methods are effective while teaching benevolence and cooperation values at the Social Science Subject at the 5th grade.Key Words: Values, Benevolence, Cooperation, Case Study, Drama, Socıal Scıence Subject
Collections