Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt, Necati
dc.contributor.authorYetim, Beşir Necati
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:41Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:41Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669527
dc.description.abstractBu araştırma sosyal bilgiler dersi programında yer alan yardımseverlik ve dayanışma değerlerinin öğretiminde kullanılan örnek olay ve drama yöntemlerinin etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada ön test son test karşılaştırma gruplu yarı deneysel bir model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu, Hatay ili merkezindeki Hayrettin Özkan ilköğretim okulunda 2011-2012 eğitim-öğretim yılında 5.sınıfta eğitim gören 80 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Değer Belirleme Anketi ve Akran Değerlendirme Formu kullanılarak belirlenmiştir.Değer Belirleme Anketi Örnek Olay ve Drama gruplarının aldıkları puanlar arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla bağımsız gruplar t-testi yapılmıştır. Akran Değerlendirme Formunda öğrencilerden kendisine en yakın arkadaşını değerlendirmesi istenmiştir. Araştırma sonucunda, 5. Sınıf sosyal bilgiler dersinde yardımseverlik ve dayanışma değerlerinin öğretiminde örnek olay yönteminin drama yöntemine göre daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Değerler, Yardımseverlik, Dayanışma, Örnek Olay, Drama, Sosyal Bilgiler Dersi
dc.description.abstractThe aim of the research is to reveal the effect of Case Study and drama methods that are used to teach benevolence and cooperation that takes part in the Social Science subject. The research is in the form of pretest- protest design control group. The research's study group belongs to 2011- 2012 Academic year 5th grade students in primary school that takes part in Hatay administrative center. As data collection tools, value designation scale, peer evaluation form are used and stories are written. At the values designation survey , Independent Samples t-test is done to determine whether there is a meaningful difference between the scores of the sample event and drama groups or not. When it comes to peer evaluation form, the students are wanted to evaluate their the closest friends. It is come to conclusion that the drama and Case Study methods are effective while teaching benevolence and cooperation values at the Social Science Subject at the 5th grade.Key Words: Values, Benevolence, Cooperation, Case Study, Drama, Socıal Scıence Subjecten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde yardımseverlik ve dayanışma değerlerinin öğretiminde kullanılan örnek olay ve drama yöntemlerinin etkililiğinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination the effectiveness of case study and drama methods that are used to teach benevolence and cooperation taking part in the social science subject in the 5th grade
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmHelping behavior tendency
dc.subject.ytmSolidarity
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmCase based learning
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.identifier.yokid10084603
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426433
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess