Show simple item record

dc.contributor.advisorBaştuğ, Muhammet
dc.contributor.authorÇağlayan, Ahmet Alperen
dc.date.accessioned2021-05-08T10:09:03Z
dc.date.available2021-05-08T10:09:03Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/669320
dc.description.abstractBu araştırmada, yetişkinler okuma yazma öğretimi ve temel eğitim programını tamamlayan bireylerin okuma ve yazma düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Yetişkinler Okuma Yazma Öğretimi ve Temel Eğitim Programını tamamlamış bireylerin okuma yazma düzeyleri ve okuryazarlık durumları betimleneceği için tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 yılları arasında Nevşehir Halk Eğitim Merkezlerinde, okuma yazma öğretim programını tamamlamış 155 birey oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde zaman ve maliyet kaybını önlemek için kolayda örnekleme yöntemine başvurulmuş, araştırmacının yaşadığı il seçilmiştir. Araştırmada, yetişkinlerden kendilerine verilen metni sesli olarak okumaları, okudukları metin ile ilgili açık uçlu sorulara cevap vermeleri ve sesli olarak okunan (dikte edilen) metni yazmaları istenmiştir. Bireylerin okuma ve yazma düzeyleri, okuma ve yazma hızları, okuduğunu anlama becerileri, okuryazarlık durumları belirlenmiştir. Yetişkinlerin çalışmaları ses ortamına kaydedilmiş ve değerlendirme çalışmaları bu ses kayıtları dinlenerek yapılmıştır. Yetişkinlerin okuma düzeyleri `Yanlış Analizi Envanteri`, yazma düzeyleri `Okunaklılık Normu` kullanılarak ölçülmüştür. Anlama becerilerinin ölçülmesinde ise basit ve derin anlamayı ölçmeyi amaçlayan açık uçlu sorular kullanılmıştır. Yetişkinlerin bir dakikada okudukları ve yazdıkları doğru kelime sayısı hesaplanmıştır. Araştırma verileri analiz edildiğinde Yetişkinler Okuma Yazma Öğretim Programını tamamlayan bireylerin okuma ve yazma düzeyleri, okuma ve yazma hızlarının düşük olduğu ve okuduğunu anlama becerilerinin endişe düzeyinde olduğu, okuryazarlık düzeylerinin programda belirlenen hedeflerin çok uzağında olduğu görülmüştür.ANAHTAR KELİMELER: Okuma, yazma, ilkokuma yazma öğretimi, okuryazarlık, gizli okumaz-yazmazlık, yetişkin, yetişkin eğitimi.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the literacy levels of individuals who have completed the adult's teachıng literacy and basic training program. As the literacy levels and of individuals who have completed the adult's teachıng literacy and basic training program will be described, it is a scanning tpye study. The study's study group constitutes 155 individuals who have completed literacy program in Nevşehir Public Education Center between 2009 and 2010. In order to avoid the loss of time and cost in determining the study group the easy-sampling was applied and the city in which the researcher was chosen. In this study, adults were asked to read the passage given aloud, to answer the open-ended questions asked and to write the passage read aloud(dictated). The indiviuals literacy levels, speed, comprehension skills and status were determined. Adults' sounds were recorded and the evaluation was carried out by listening these sounds. Adults' reading levels were measured by using `Incorrect Analysis Inventory ` and their writing levels were measured by using `Legibility Norm`. In measuring their comprehension levels, open-ended questions aiming easy and deep comprehension were asked. Correct word numbers which adults read in a minute were calculated.When the study data were analyzed, it was seen that the literacy levels and speed of adults who have completed the Adults Literacy Program were low, their comprehension skills were at worrying levels and their literacy status were far away from the targets of the program.KEY WORDS: Reading , writing , basic training of reading and writing literacy , hidden illiteracy , adult, adult trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYetişkinler okuma yazma öğretimi ve temel eğitim programını tamamlayan bireylerin okuma-yazma düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of literacy levels of individuals completing adults teaching literacy and basic training program
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReading-writing
dc.subject.ytmReading-writing instruction
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmAdults
dc.subject.ytmAdult education
dc.identifier.yokid10093434
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid433878
dc.description.pages206
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess