Metropol kentlerde denizyolu taşımacılığı ve İstanbul-İskenderiye mukayesesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın konusunu teşkil eden, Metropol kentlerde denizyolu taşımacılığının rolü ve İstanbul-İskenderiye mukayesesi kapsamında;Denizyolu taşımacılığının, Ulusal olduğu kadar Uluslararası düzenlemeler çerçevesinde yapılanmış olması,Denizyolu taşımacılığında en belirgin faktör olarak, taşınan yüklerin miktarına ve birim yük konusuna göre, deniz araçlarının kendi içinde sınıflandırıldığı,Limanlardaki İskele ve terminaller ile bunların içinde bulunduğu yerleşim birimlerindeki konumlarının farklılaşmaları da dikkate alınarak, kent içi ulaşımında denizyolu taşımacılığından daha çok faydalanma ve deniz kültürü oluşturulması düşüncesi,Büyük ölçekte, hızlı, emniyetli ve en ucuz taşımacılık olarak deniz yolu taşımacılığının önemini sürekli artırması ve alt yapı çalışmalarında deniz - kara bağlantılarının uzun dönemli planlamalar ile oluşturulmasının zorunluluk haline geldiği,Uluslararası kurallara taraf olmadan veya taraf olunsa bile gereği gibi uygulayamadan artık dünya denizcilik sektöründe başarılı ve söz sahibi olmanın mümkün olmadığıDenizyolu taşımacılığının küreselleşmesinde somut sonuç olarak, Uluslararası Denizcilik Örgütü ( IMO ) nün kurulmuş ve aktif olarak çalışıyor olması ile IMO kurallarının, Metropol kent planlamalarında dikkate alınması hatırlatılarak,Bu çerçevede İstanbul ve İskenderiye'deki denizyolu taşımacılığı fiziki altyapısı, Limanlar,gemi filosu,ve yük dağılımlarına göre limanların şehir içi konumları ve özellikleri anlatılmıştır. On the role of sea transportation in metropolitan cities and comparison of Istanbul and Alexandria in respect to sea transportation as the subject matter of this study, it has been explained:That sea transportation is structured both on national and international arrangements;That the sea vehicles are classified among themselves according to the quantity and characteristics of cargo carried as the most distinctive factor in sea transportation;That sea transportation could be made more important in urban transportation and a sea culture could be created by taking into account the differences between the quays and terminals at the ports and the geographic position of the settlement areas including such ports;That it became compulsory to support sea transportation as it is a fast, safe and the cheapest mode of transportation and to implement infrastructure works on the basis of long term plans for sea-land connections;That it is not any more possible to be successful in the marine sector without being a party to international conventions or without duly applying the rules in these conventions;That International Marine Organization (IMO) has been established as a concrete consequence of the globalization of sea conveyance and IMO currently works actively and its rules must be taken into consideration when making planning for metropolitan cities.Then the locations in the cities and characteristics of the ports have been described on the basis of the physical infrastructure of sea transportation in Istanbul and Alexandria and according to the distribution of the ports, vessel fleets and cargo.
Collections