Show simple item record

dc.contributor.advisorDartan, Muzaffer
dc.contributor.authorBaşer, İlhami
dc.date.accessioned2021-05-08T09:57:45Z
dc.date.available2021-05-08T09:57:45Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666922
dc.description.abstractBu çalışmanın konusunu teşkil eden, Metropol kentlerde denizyolu taşımacılığının rolü ve İstanbul-İskenderiye mukayesesi kapsamında;Denizyolu taşımacılığının, Ulusal olduğu kadar Uluslararası düzenlemeler çerçevesinde yapılanmış olması,Denizyolu taşımacılığında en belirgin faktör olarak, taşınan yüklerin miktarına ve birim yük konusuna göre, deniz araçlarının kendi içinde sınıflandırıldığı,Limanlardaki İskele ve terminaller ile bunların içinde bulunduğu yerleşim birimlerindeki konumlarının farklılaşmaları da dikkate alınarak, kent içi ulaşımında denizyolu taşımacılığından daha çok faydalanma ve deniz kültürü oluşturulması düşüncesi,Büyük ölçekte, hızlı, emniyetli ve en ucuz taşımacılık olarak deniz yolu taşımacılığının önemini sürekli artırması ve alt yapı çalışmalarında deniz - kara bağlantılarının uzun dönemli planlamalar ile oluşturulmasının zorunluluk haline geldiği,Uluslararası kurallara taraf olmadan veya taraf olunsa bile gereği gibi uygulayamadan artık dünya denizcilik sektöründe başarılı ve söz sahibi olmanın mümkün olmadığıDenizyolu taşımacılığının küreselleşmesinde somut sonuç olarak, Uluslararası Denizcilik Örgütü ( IMO ) nün kurulmuş ve aktif olarak çalışıyor olması ile IMO kurallarının, Metropol kent planlamalarında dikkate alınması hatırlatılarak,Bu çerçevede İstanbul ve İskenderiye'deki denizyolu taşımacılığı fiziki altyapısı, Limanlar,gemi filosu,ve yük dağılımlarına göre limanların şehir içi konumları ve özellikleri anlatılmıştır.
dc.description.abstractOn the role of sea transportation in metropolitan cities and comparison of Istanbul and Alexandria in respect to sea transportation as the subject matter of this study, it has been explained:That sea transportation is structured both on national and international arrangements;That the sea vehicles are classified among themselves according to the quantity and characteristics of cargo carried as the most distinctive factor in sea transportation;That sea transportation could be made more important in urban transportation and a sea culture could be created by taking into account the differences between the quays and terminals at the ports and the geographic position of the settlement areas including such ports;That it became compulsory to support sea transportation as it is a fast, safe and the cheapest mode of transportation and to implement infrastructure works on the basis of long term plans for sea-land connections;That it is not any more possible to be successful in the marine sector without being a party to international conventions or without duly applying the rules in these conventions;That International Marine Organization (IMO) has been established as a concrete consequence of the globalization of sea conveyance and IMO currently works actively and its rules must be taken into consideration when making planning for metropolitan cities.Then the locations in the cities and characteristics of the ports have been described on the basis of the physical infrastructure of sea transportation in Istanbul and Alexandria and according to the distribution of the ports, vessel fleets and cargo.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDenizciliktr_TR
dc.subjectMarineen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.titleMetropol kentlerde denizyolu taşımacılığı ve İstanbul-İskenderiye mukayesesi
dc.title.alternativeSea transportation in metropolitan cities and comparison İstanbul and Alexandria
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtadoğu İktisadı Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid153319
dc.publisher.instituteOrtadoğu Araştırmaları Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid189094
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess