Ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışları: Konya ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Konya ili; Meram, Karatay ve Selçuklu ilçelerinde bulunan 2014-2015 yılları arasında ortaokullarda görev yapan okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışlarını birlikte çalıştığı öğretmenlerin görüşleri alınarak saptanmaya çalışılmıştır.Ortaokullarda Görev Yapan Okul Yöneticilerinin Öğretimsel Liderlik Davranışlarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırmada, elde edilecek veriler için nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır.Ölçek, `Kişisel bilgiler` ve `Öğretimsel Liderlik Ölçeği` olmak üzere iki bölüm olarak düzenlenmiştir. Ölçeğin kişisel bilgiler bölümü doldurma ve çoktan seçmeli maddelerden oluşmuştur.Kişisel bilgiler bölümünde; deneklerin `cinsiyeti, yaşı, öğretmenlik mesleğindeki yıl olarak kıdemi, en son bitirilen eğitim programı ve branşına` ilişkin bilgiler sorgulanmıştır. Ölçeğe katılanların öğretimsel liderliğe ilişkin algıları ise; 5'li ölçek olarak düzenlenmiş `tamamen katılıyorum` 5, `katılıyorum` 4, `kararsızım` 3, `katılmıyorum` 2, `kesinlikle katılmıyorum` 1 şeklinde puanlanarak bulunmuştur. Ölçek maddelerinin tümü olumlu (%100) yargı içermektedir.Araştırma kapsamına alınan öğretmenlerin kişisel bilgileri ve araştırmanın her bir alt problemlerine ilişkin toplanan verilerin istatistiksel tekniklerle çözümlenmesi sonucunda elde edilen bulgulara yer verilmiş, veriler istatistiksel tekniklerle çözümlenmiş, bulgular tablolar halinde gösterilmiş ve bulguların yorumları yapılmıştır.Bu araştırmada; nitelikli insan gücü yetiştirmek amacı taşıyan ortaokullarda görevli yönetici konumunda olan personelin, daha nitelikli duruma getirilebilmesi ve daha başarılı öğrenciler yetiştirilmesinden hareketle, ortaokullarda eğitim sisteminin etkililiğinin artırılmasına ilişkin sonuç ve öneriler ortaya konulmuştur.Anahtar Sözcükler: Okul, Yönetici, Öğretimsel Liderlik, Eğitim, Ortaokul In this study, School Administrators' instructional leadership attitudes, who work at middle schools in Konya Province; Meram, Karatay and Selçuklu Districts between 2014 and 2015, were tried to determine by getting opinions from teachers working with these School Administrators.Quantitative search method was used in this study that aims to evaluate the School Administrators' instructional leadership attitudes by teachers for the data obtaiened in regard of variabilities handled in problem and sub-problem chapter.Scale was arranged in two chapters as ''Personal Information'' and ''Instructional Leadership Scale''. Personal Information chapter of scale is made up of multiple-choice items.In the personal information chapter; information about teachers' sex, age, seniority as a teacher, last finished training program and branches was queried. Teachers' perception, who parcipitated in scale, was arranged in five groups and found by giving points in this way: `absolutely agree` 5, `agree` 4, `uncertain` 3, `do not agree` 2, and `absolutely not agree` 1. All of the scale items contain positive (%100) estimation.Teachers' personal data, who participated in scale, and data obtained at the end of resolution process of it that were collected in regard of each sub-problem of search were analysed with statistical techniques. Results are shown in tables, and interpreted.In this study, findings and proposals related to increasing effectiveness of education system in middle schools are set forth in order to make personnel that work as administrators in middle schools which aim to bring up capable manpower, and are responsible for raising more successful students more qualified.Key Words: School, Administrator, Instructional Leadership, Middle School
Collections