Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında hazırlanan kitap setlerinde yer alan değerler üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Değer, bir milletin sahip olduğu sosyal, kültürel, ekonomik, dini, estetik, siyasi ve bilimsel değerlerini içine alan her türlü maddi-manevi ögelerin bütününe denir. Ülkelerin toplumsal ve sosyal yaşamlarında önemli yer tutan değerlerin kurum veya birey düzeyinde benimsenmesi ve yeni kuşaklara aktarılarak yaşatılmasında eğitim sisteminin rolü büyüktür. Çocuk ve gençlere değerlerin okullarda öğretilmesi sağlıklı bir toplumun oluşturulması açısından son derece önemlidir. Tüm dünyada sıklıkla yaşanan sosyal huzur ve güven iklimini bozan ve toplum vicdanını rahatsız eden olaylar, değerler eğitiminin önemini gün yüzüne çıkarmıştır. Bundan hareketle doğruyu bilen bireylerden çok, doğruyu yaşayan, değer sahibi, ilkeli ve kararlı, gönül terbiyesi almış bireyler yetiştirdiğimiz zaman eğitim asıl amacına ulaşmış olacaktır. Bu araştırma, yabancılara Türkçe öğretiminin bilişsel boyutundan çok değerler aktarımının ön planda tutulması adına önem taşımaktadır.Bu çalışmanın genel amacı, Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi alanında hazırlanan Dilset, Dilmer ve Tömer yayınevlerine ait ders kitapları ve çalışma kitaplarında yer alan metinleri değer öğretimi açısından incelemektir.Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen bulgular MEB Değerler Sınıflandırmasına göre tasnifi yapılarak tablolar halinde verilmiştir. Elde edilen bulgulara dayanılarak önerilerde bulunulmuştur.Araştırmanın evrenini yabancılara Türkçe öğretimi alanında hazırlanan kitap setleri (Lale Türkçe, Yabancı Dilim Türkçe ve Yeni Hitit) oluşturmaktadır. Bu setler içerisinde Lale Türkçe setinde 5 ders kitabı ve 5 çalışma kitabı; Yabancı Dilim Türkçe setinde 6 ders kitabı, Yeni Hitit setinde 3 ders kitabı ve 3 çalışma kitabı yer almaktadır. Buna göre araştırmanın evrenini 14 ders kitabı ve 8 çalışma kitabı olmak üzere toplam 22 kitap oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Lale Türkçe setinden 220 metin, Yabancı Dilim Türkçe setinden 121 metin ve Yeni Hitit setinden 176 metin olmak üzere toplam 517 metin oluşturmaktadır.Anahtar Sözcükler: Değer, kültürel ögeler, ders kitapları, Lale Türkçe, Yeni Hitit, Yabancı Dilim Türkçe The value is called a nation has the field of allkinds of material and spiritual elements which include social, cultural, economic, religious, aesthetic, political and scientific values as a whole. The educationsystem has a great effect on the values that are important in countriessocial life, adopting in institution or individual level and transferring to new generation. Teaching values to children and to teenagers at school is vital in order to build a physical healty nation. Throughout the world, the events that are frequently experienced and disrupt the social peace and security climate and public conscious have brought to light the importance of education of values. The education has achievedit's primary purpose when we when people live truely, evaluation of someone, principled, decissive and taking of heart education than someone who know the facts. The education has achievedit's purpose when we will reach to bring up the person who are capable of finding the right thing to do with values, principled and decided and by-heart eddiscipline instead of bringing who know severthing right. This research take precedence over trasfering the value from the cognitive process of teachingTurkish to foreigners.In this researh, belongs to three differrent publishing house (Dilset, Dilmer, Tömer), prepared in the field of the teaching Turkish as a foreign language course boks and classify the values in the text contained in the work boks and explain; the place in the Turkish language teaching to foreigners of the value and to determine the significance; based on the results aimed to develop recommendations on the Turkish education field.In this research, qualitative research methods in thestudy of the documentan alysis techniques were used. By categorized, the data were analyzed descriptively.The sample of there search consists of the book sets that are prepared forthe area of teaching Turkish to foreigners (Lale Türkçe, Yeni Hitit, Yabancı Dilim Türkçe). 5 text boks and 5 work books in the Lale Türkçe sets in these sets; 6 text books in foreign Yabancı Dilim Türkçe kit is located 3 text books and 3 work books in the Yeni Hitit set. Accordingly, the scope of the investigation of 14 text boks and a total of 22 books, including eight work book. The sample of the survey of 220 texts from the Lale Türkçe set, the Yabancı Dilim Türkçe set of 121 texts and a total of 517 texts, including text 176 from the Yeni Hitit set.Keywords: Value, cultural objects, course books, Lale Türkçe, Yeni Hitit, Yabancı Dilim Türkçe
Collections