Meslek liselerinde yöneticiler ile öğretmenler arasındaki örgütsel çatışma ve uzlaşma alanları: Aksaray ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, meslek liselerinde yöneticilerle öğretmenler arasındaki örgütsel çatışma alanlarının ve uzlaşma derecelerinin ne olduğuna ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Aksaray ilinde yer alan 8 meslek lisesi oluşturmaktadır. Evrende yer alan 49 yöneticiden 47'sine ve 450 öğretmenden 324'üne ulaşılmıştırAraştırmada veri toplama aracı olarak Yiğit (1996) tarafından geliştirilen `Eğitim Kurumları Öğretmen ve Yöneticiler Arasındaki Çatışma Alanları ve Uzlaşma Dereceleri Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma uygulanmıştır. Alınan cevaplarda yöneticiler ve öğretmenlerin cevapları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek ve cinsiyet değişkenine göre değerlendirme bağımsız örneklemler için t testi (İndependent Samples T Test) ile analiz edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında öneriler geliştirilmiştiGenel olarak meslek liselerinde yönetici ve öğretmenlerin çatışma düzeylerinin `az`, çatışma meydana getiren konularda uzlaşma durumları `orta` düzeyinde olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Çatışma, örgütsel çatışma, meslek lisesi, okul yöneticisi,öğretmen, uzlaşma `The aim of this study is to determine the thoughts of managers and teachers about organizational conflict areas between managers and teachers in vocational high school and what are the arbitrary degrees. This is descriptive search in scanning model. The universe of this search is vocational high school in Aksaray. Located in the province of Aksaray the survey universe 8 vocational high school. Located in tthe universe 49 manager and executives and from 47, 324 teacher reached 450.`Conflict Areas between Managers and Teachers in Education Institutionsand Arbitrary Degrees Scale` which was developed by Yigit (1996) has been used as Date Gathering Tools. Percentage, frequency, arithmetic average, standard deflectionhas been applied at analyzing of data. T test for (Independent Samples T Test) has been analyzed to determine whether there is a meaningful difference between received answers of teachers and managers. The suggestions have been developed under the light of availed data.It has been determined that the conflict level of managers and teachers in primary schools is generally `less` with their arbitrary situation about confliction subjects is `middle`.Key Words: Conflict Administration, Conflict, Arbitrary, Organizational Conflict,Teacher, Vocational High School
Collections