Ortaokul öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile örgüt kültürü algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Konya ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ortaokul öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ile örgütsel kültür algıları arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nicel verilere dayalı tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın evreni; Konya ili, Karatay Meram, Selçuklu ilçelerinden 1139 ortaokul öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma yansız olarak seçilen örneklem üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi ile ilgili grubun evreni temsil edebilme gücü tespit edilmeye çalışılmıştır.Örnekleme dahil Konya ili; Karatay, Meram, Selçuklu, ilçelerinde görev yapan 1139 ortaokul öğretmenlerinin oluşturduğu bu evreni; (n=287) kişiden oluşacak bir örneklem grubunun temsil edebileceği düşünülmüştür (Balcı, 2004). Araştırmada öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği ve Örgütsel Kültür Ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçeklerin geçerliliği için DFA analizi yapılmıştır ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. İstatistiki olarak uygun sonuçlar alınınca uygulamaya konulmuştur. Araştırma bulgularına göre; öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi, medeni durum, mesleki kıdem ve şu an görev yaptığı okuldaki hizmet süreleri olmak üzere bütün değişkenlerinde ortaktır. Yani görüşleri aynı doğrultudadır, görüşlerinde hiç bir farklılık yoktur. Örgütsel kültür algılarında yaş değişkeninde sadece destek alt boyutunda farklılık olduğu görülmektedir. Medeni durum değişkeninde ise farlılık sadece güç alt boyutundadır. Diğer bütün değişkenlerde ve boyutlarda görüşler aynı doğrultudadır. Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile örgütsel kültür algısında pozitif, anlamlı ve düşük düzeyde bir ilişki vardır.Anahtar Kelimeler : Örgüt Kültürü, Sınıf Yönetimi Becerileri, Ortaokul Öğretmenleri This study intending to determine the relation between class management skills and organizational culture perceptions of Secondary school teachers is a study in the scanning model based on quantitative data. The population of the study is consisted of 1139 secondary school teachers from the Karatay, Meram and Selçuklu counties of Konya province. The study is carried out on neutrally selected sampling. The representability power of the group related to the sampling of the study to the population is tried to be designated.The sampling group to be consisted of (n=287) persons is thought to represent this population consisted of 1139 secondary school teachers who serve in Meram, Karatay, and Selçuklu counties of Konya province including sampling at level (Balcı, 2004). Teachers' class management skills scale and organizational culture scale is used with the study. DFA analyzing is made for the validity of these scales and the reliability analysis is also carried out. It is put into practice when the favorable results are received statistically. According to the research findings, the class management skills of the teachers are common with all the variables such as age, gender, education level, marital status, professional seniority and service period in the schools they are working now. That is, the views are in the same direction, there is no difference with their standpoints. Only supporting sub-dimension is seen to have a difference with the age factor in the organizational culture perception. The difference is only at the power sub-dimension with the marital status variable. The views are in the same line with all other variables and dimensions. A positive, significant and low level relation is existed between the class management skills of the teachers and organizational culture perception. Key Words: Organization culture, Class management Skills, Secondary School teachers
Collections