Lise öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile sürekli öfke, öfke ifade tarzları ve stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile sürekli öfke, öfke ifade tarzları ve stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın yöntemi, genel tarama modeli ile tasarımlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, farklı lise türlerinde öğrenim gören 446 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların % 43.9'u (n=196) kız, % 56.1'i (n=250) erkektir. Araştırma verileri, ergen öznel iyi oluş ölçeği, algılanan stres ölçeği, sürekli öfke ve öfke ifade tarzları ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde pearson korelasyon katsayısı ve basit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak, sürekli öfke, öfke ifade tarzları ve stres düzeylerinin, lise öğrencilerinin öznel iyi oluşlarını yordadığı saptanmıştır. Lise öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile sürekli öfke, öfke içe ve öfke dışa ifade tarzları arasında negatif yönde ve düşük düzeyde anlamlı bir ilişki vardır. Lise öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile öfke kontrol ifade tarzı arasında pozitif yönde ve düşük düzeyde anlamlı bir ilişki vardır. Lise öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile stres düzeyleri arasında negatif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki vardır. Okul psikolojik danışmanlarının öfke kontrol ve stresle baş etmeye yönelik yapacakları çalışmaların, öğrencilerin öznel iyi oluşlarının gelişimine olumlu katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Öznel iyi oluş, sürekli öfke, öfke ifade tarzları ve stres. The purpose of this study is examining of relationship between their the levels of trait anger, anger expression styles and stres with high school students's subjective well-being levels. The method of this study was designed as general descriptive model. The sample of this study consisted of 446 high school students of whom % 43.9 (n=196) were girls and % 56.1 (n=250) were boys. Data were collected by the subjective well-being scale for adolescent, the perceived stres scale and the state-trait anger expression inventory. Data were analyzed through simple linear regression and Pearson correlation coefficient. Results showed that subjective well-being levels of high school students is predicted by their the levels of trait anger, anger expression styles and stress. There is relationship how are negative, significant and low, between their the levels of trait anger, inward and outward anger expression styles with high school students's subjective well-being levels. There is relationship how are positive, significant and low, between their the levels of anger control expression styles with high school students's subjective well-being levels. There is relationship how are negative, significant and middle, between their the levels of stress with high school students's subjective well-being levels. Activities performed by school counselors to increase anger control and stres coping skills of high school students. This activities performed by school counselors are thought to contribute to their subjective well-being development.Keywords: Subjective well-being, trait anger, anger expression style and stres
Collections