Öykü türünün türkçe eğitimindeki önemi, işlevi ve ortaokul türkçe ders kitaplarındaki öykülerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Türkçe eğitiminde ve çocukların eğitiminde önemli bir yere sahip olan öykülerin ortaokul ders kitaplarında ne oranda, nerelerde kullanıldığı ve ortaokul öğrencilerine uygunluğu aktarılmaya çalışılmıştır. Bunun için ortaokul Türkçe ders kitaplarında bulunan öyküler tespit edilerek değişik yönlerden incelenmiştir. Öykülerin Türkçe eğitimindeki işlevinin ve öneminin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışma dört bölümde tamamlanmıştır. Birinci bölümde problem durumu, amaç, araştırmanın önemi ve sınırlılıklar yer almaktadır. İkinci bölümde `Çocuk Edebiyatı ve Öykü` başlığı altında öyküyle ve çocuk edebiyatıyla ilgili kuramsal bilgiler yer almaktadır. Üçüncü bölümde ise çalışmada kullanılan yöntem açıklanmıştır. Dördüncü bölümde ortaokul Türkçe ders kitaplarında bulunan öyküler TÜDÖP'e uygunluk, kelime hazinesi, cümle yapısı, tutarlılık ve okunabilirlik açısından incelenmiştir. İncelenen ders kitaplarındaki öykülerin genel olarak bu dönem öğrencilerine uygun olduğu görülmüştür ve öykü türündeki metinlerin Türkçe öğretimi ve çocuk eğitimi için son derece faydalı ve önemli olduğunu söylemek mümkündür. İncelenen öykülerin sonuçları doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Çocuk Edebiyatı, Hikâye, Çocuk Hikâyesi, Hikâye İncelemesi, Ortaokul Türkçe Ders Kitapları. In this study, it was tried to be conveyed to what extent and where stories having an importance place in Turkish education and education of children are used in secondary school textbooks and convenience of stories for secondary school students. For this, stories given in all Turkish secondary school textbooks were found and reviewed from various aspects. It was aimed to reveal the function and importance of stories in Turkish education.The study was completed in four parts. In the first part, headings such as state of problem, aim, importance of research and restrictions were examined. In the second part, there are theoretical information related with story and children literature under the heading of `Children Literature and Story`. In the third part, method used in the study was explained. In the fourth part, stories given in Turkish secondary school textbooks were examined in terms of convenience to TÜDÖP, vocabulary, sentence structure, consistency and readability.It was seen that stories given in textbooks examined are generally suitable for students of this period and it is possible to say that texts in story genre are highly useful and important for Turkish education and children education. Recommendations were given in line with results of stories examined.Key words: Children Literature, Story, Children Story, Story Review, Turkish Secondary School Textbooks.
Collections