Sağlık işletmelerindeki yöneticilerin kurumsallaşma algıları: Türkiye ve ABD karşılaştırması üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkiye ve ABD'de bulunan sağlık işletmelerinde çalışan yöneticilerin kurumsallaşmaya ilişkin algıları üzerine yapılandırılmıştır. Araştırmaya, Türkiye'den 8 ve ABD'den 9 yönetici katılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak kullanılan mülakatlar yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın kapsamı; kurumsallaşma, sağlık işletmeciliği, profesyonel yöneticiler, Türkiye ve ABD'nin sağlık sistemleridir. Araştırmanın sorunsalı, gelişmekte olan Türkiye ile gelişmiş bir ülke olan ABD'nin sağlık işletmelerindeki yöneticilerinin kurumsallaşmaya ilişkin algılarının karşılaştırılmalı olarak değerlendirilmesidir. Araştırmanın veri seti; kurumsal kimlik kazanım süreci, kurumsallaşmanın temel dinamikleri, kurumsallaşmanın gerçekleşmesi için gereklilikler, kurumsallaşma sürecinde karşılaşılan engeller ve kurumsallaşma neticesinde kazanımlar olarak beş aşamada ele alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre insan kaynakları faktörü kurumsal kimlik kazanma sürecinde her iki ülke açısından da önemlidir. Kurumsal kimlik kazanmada müşteri beklentisini karşılama ve yasal düzenlemelere uyum sağlama ABD'de Türkiye'ye göre daha önem arz etmektedir. Kurumsallaşma sürecindeki temel dinamikler her iki ülkede de daha çok örgüt içi faktörlere dayanmaktadır. Kurumsallaşmanın temel gereklilikleri açısından ABD insan odaklı, Türkiye ise daha çok iş/yapı odaklıdır. Kurumsallaşmanın engelleri açısından Türkiye'deki yöneticiler örgütsel düzeydeki engellerin daha ağırlıkta olduğunu ifade etmişlerdir. ABD'de ise bu durum bireysel ve makro düzeydeki engellerin örgütsel düzeyine göre daha fazla karşılarına çıktığını belirtmişlerdir. Son aşamada ise kurumsallaşmanın kazanımlarında her iki ülke içinde örgütsel ve bireysel unsurlar daha ağırlıklıdır. Toplumsal ve kurumsal kazanımlarda ise ABD'deki yöneticiler Türkiye'deki yöneticilere göre daha fazla fayda sağladıklarını ifade etmişlerdir. This study was constructed on the basis of perceptions of managers of health institutions in Turkey and USA about the institutionalization. 8 administrators from Turkey and 9 managers from USA participated to the survey. Interviews as the method of this survey were held face to face. The scope of the study includes institutionalization, medical sectoring, professional managers and health systems in Turkey and USA. The problem of the study involves the comparative evaluation of perceptions of managers in the health institutions in a developing country, Turkey, and a developed country, USA. Data set of the study deals with five stages as the requirements of comparative corporate identity gain, basic dynamics of institutionalization, requirements for institutionalization, challenges in the process of institutionalization and gains as the outcomes of institutionalization. Findings of the study indicated the significance of process of corporate identity gain of the human resources factor for both countries. It is more important to fulfil the customer expectations and compliance with the legal issues in USA than in Turkey. Basic dynamics in the process of institutionalization in both countries is based more on inter-organizational factors. On the basis of institutionalization, basic requirements were more people-oriented in USA and work/structure-oriented in Turkey. Managers in Turkey stated that the challenges in Turkey were related more with organizational level. On the other hand, in USA, this situation was more related with individual and macro level in comparison to organizational level. In the last stage, in terms of the outcomes of institutionalisation in both countries, organizational and individual outcomes gained more importance. The managers in USA stated that they had more social and corporate gains than managers in Turkey.
Collections