Viyolonsel eğitiminde kullanılan etüt kitaplarının analizi (Grützmacher op-38 1. defter etüt kitabı örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Türkiye'de müzik öğretmeni yetiştirme süreci ve bu süreç içinde çalgı eğitimi kapsamındaki viyolonsel eğitiminin durumuna vurgu yapılmaya çalışılmıştır. Ayrıca araştırmaya konu olan Grützmacher op.38 1. defter? etüt kitabının yazarı F. W. L. Grützmacher hakkında bilgi verilmiştir.Dr. Başak GÜLER'in Prof. Dr. Türev BERKİ danışmanlığında 2007 yılında oluşturduğu viyolonsel eğitimine yönelik ?etüt analiz modeli? kullanılarak ?Grützmacher op.38 1. defter? etüt kitabında yer alan 12 etüt analiz edilmiş, kapsadığı teknik konular belirlenmiştir. Teknik konuların içerdiği zorluklar tez danışmanı kontrolünde sağ el ve sol el teknikleri yönünden incelenmiş ve zorluklara ilişkin olarak araştırmacı tarafından alıştırmalar yazılmıştır.Bu çalışmanın müzik öğretmeni yetiştirmedeki viyolonsel eğitiminin yanı sıra diğer viyolonsel eğitimi uygulanan kurumlara da fayda sağlayacağı düşünülmüştür. In this research, it has been aimed to emphasize the process of music teacher training in Turkey and the situation of violoncello education within the context of instrument education in this process. Besides, it has been given information about F. W. L. Grutzmacher, the writer of Grutzmacher Op-38 book I subject to this research.12 etudes in Grutzmacher Op-38 etude book I have been analyzed and the technical subjects involved are determined, using ?etude analysis model? towards violoncello education formed by Dr. Basak GULER under the counseling of Prof. Dr. Turev BERKI. Difficulties, the technical subjects contain, are examined in terms of right and left hand under the control of the thesis advisor and exercises has been written related to these difficulties by the researcher.It has been thought that this study will be useful for institutions applying violoncello education in addition to violoncello education in music teacher training.
Collections