Show simple item record

dc.contributor.advisorŞaktanlı, Süleyman Cem
dc.contributor.authorÇiftçibaşi, Mehmet Can
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:25Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:25Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666687
dc.description.abstractBu araştırmada, Türkiye'de müzik öğretmeni yetiştirme süreci ve bu süreç içinde çalgı eğitimi kapsamındaki viyolonsel eğitiminin durumuna vurgu yapılmaya çalışılmıştır. Ayrıca araştırmaya konu olan Grützmacher op.38 1. defter? etüt kitabının yazarı F. W. L. Grützmacher hakkında bilgi verilmiştir.Dr. Başak GÜLER'in Prof. Dr. Türev BERKİ danışmanlığında 2007 yılında oluşturduğu viyolonsel eğitimine yönelik ?etüt analiz modeli? kullanılarak ?Grützmacher op.38 1. defter? etüt kitabında yer alan 12 etüt analiz edilmiş, kapsadığı teknik konular belirlenmiştir. Teknik konuların içerdiği zorluklar tez danışmanı kontrolünde sağ el ve sol el teknikleri yönünden incelenmiş ve zorluklara ilişkin olarak araştırmacı tarafından alıştırmalar yazılmıştır.Bu çalışmanın müzik öğretmeni yetiştirmedeki viyolonsel eğitiminin yanı sıra diğer viyolonsel eğitimi uygulanan kurumlara da fayda sağlayacağı düşünülmüştür.
dc.description.abstractIn this research, it has been aimed to emphasize the process of music teacher training in Turkey and the situation of violoncello education within the context of instrument education in this process. Besides, it has been given information about F. W. L. Grutzmacher, the writer of Grutzmacher Op-38 book I subject to this research.12 etudes in Grutzmacher Op-38 etude book I have been analyzed and the technical subjects involved are determined, using ?etude analysis model? towards violoncello education formed by Dr. Basak GULER under the counseling of Prof. Dr. Turev BERKI. Difficulties, the technical subjects contain, are examined in terms of right and left hand under the control of the thesis advisor and exercises has been written related to these difficulties by the researcher.It has been thought that this study will be useful for institutions applying violoncello education in addition to violoncello education in music teacher training.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleViyolonsel eğitiminde kullanılan etüt kitaplarının analizi (Grützmacher op-38 1. defter etüt kitabı örneği)
dc.title.alternativeThe analysis of etude books used in violoncello education (Example of Grutzmacher op-38 etude book i)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCello
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmBooks
dc.identifier.yokid340930
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250874
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess