İlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin yön kavramını algılamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin yön kavramını algılamaları incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2008-2009 öğretim yılında Burdur ilindeki mevcut devlet ilköğretim okullarından seçkisiz örnekleme metoduyla seçilmiş olan 4 ilköğretim okulundaki 117 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.Bu araştırma kapsamında geliştirilen veri toplama aracı, açık uçlu ve kısa cevaplı sorulardan oluşmaktadır. Bunun yanı sıra, öğrencilerin çizim yapmalarının ve boşluk doldurmalarının beklendiği iki etkinlik bulunmaktadır. Açık uçlu sorulardan elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler frekans ve yüzdelerle birlikte tablolar biçiminde sunulmuştur. Diğer sorulardan elde edilen veriler ise SPSS programına girilmiş ve analizi yine SPSS programı ile yapılmıştır.Sonuç olarak, öğrencilerin yön kavramını algılamaları ile ilgili dört farklı tanımlama kategorisi ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin büyük bir çoğunluğu, tüm ana ve ara yönleri harita üzerinde doğru olarak gösterebilmişlerdir. Öğrencilerin ana yön ve ara yön bilgileri cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun yönlerin neye göre belirlendiğine ilişkin önemli ölçüde yanlış kavramalara sahip oldukları görülmektedir.Öğrencilerin verilen bir rotayı tarif etmelerini gerektiren ?Doğum Gününe Davet? etkinliğinden aldıkları puanlar, cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Öğrencilerin, verilmiş olan yönergeleri izleyerek rotayı kendilerinin çizmesinin beklendiği ?Noktaları Birleştir? etkinliği puanları ise cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Öğrencilerin her iki etkinlikten aldıkları puanlar, okul öncesi eğitim alıp almama durumlarına göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.Anahtar Kelimeler: Sosyal bilgiler, kavram, yön, kavram algılama, kavram yanılgıları. This study examines the fourth grade primary school students? perceptions of direction concept. The participants of the study are 2008?2009 school year 117 fourth grade students from four different primary schools in Burdur.The questionnaire includes open-ended questions and fill-in the blanks questions. In addition to the questions, two tasks involving drawing and filling blanks were added to the questionnaire survey. Descriptive analysis technique was used for evaluation of the data gathered by open-ended questions and the results presented as tables. Data gathered by the other questions analyzed by using the SPSS Statistical Program.As a result of the study, four different description categories in perception of direction concept of the students were identified. Majority of the students were successfully indicated the whole cardinal and inter-cardinal points on the map. There is no meaningful correlation between the students? gender and students? direction knowledge. In addition to this, the majority of pupils have wrong concept in the way of determination of direction.The scores from the task of describing route for ?You?re Invited? don?t differ in terms of students? gender. The scores from the task of ?Connect a Dot? which requires drawing the route according to the given memorandum do not differ in terms of students? gender. There is no correlation between scores from the tasks in terms of attending pre-primary school education.Key Words: Social studies, concept, direction, concept understanding, misconceptions.
Collections