Show simple item record

dc.contributor.advisorCeylan, Salih
dc.contributor.authorÖzgün, Burcu
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:24Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:24Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666682
dc.description.abstractBu çalışmada, ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin yön kavramını algılamaları incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2008-2009 öğretim yılında Burdur ilindeki mevcut devlet ilköğretim okullarından seçkisiz örnekleme metoduyla seçilmiş olan 4 ilköğretim okulundaki 117 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.Bu araştırma kapsamında geliştirilen veri toplama aracı, açık uçlu ve kısa cevaplı sorulardan oluşmaktadır. Bunun yanı sıra, öğrencilerin çizim yapmalarının ve boşluk doldurmalarının beklendiği iki etkinlik bulunmaktadır. Açık uçlu sorulardan elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler frekans ve yüzdelerle birlikte tablolar biçiminde sunulmuştur. Diğer sorulardan elde edilen veriler ise SPSS programına girilmiş ve analizi yine SPSS programı ile yapılmıştır.Sonuç olarak, öğrencilerin yön kavramını algılamaları ile ilgili dört farklı tanımlama kategorisi ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin büyük bir çoğunluğu, tüm ana ve ara yönleri harita üzerinde doğru olarak gösterebilmişlerdir. Öğrencilerin ana yön ve ara yön bilgileri cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun yönlerin neye göre belirlendiğine ilişkin önemli ölçüde yanlış kavramalara sahip oldukları görülmektedir.Öğrencilerin verilen bir rotayı tarif etmelerini gerektiren ?Doğum Gününe Davet? etkinliğinden aldıkları puanlar, cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Öğrencilerin, verilmiş olan yönergeleri izleyerek rotayı kendilerinin çizmesinin beklendiği ?Noktaları Birleştir? etkinliği puanları ise cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Öğrencilerin her iki etkinlikten aldıkları puanlar, okul öncesi eğitim alıp almama durumlarına göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.Anahtar Kelimeler: Sosyal bilgiler, kavram, yön, kavram algılama, kavram yanılgıları.
dc.description.abstractThis study examines the fourth grade primary school students? perceptions of direction concept. The participants of the study are 2008?2009 school year 117 fourth grade students from four different primary schools in Burdur.The questionnaire includes open-ended questions and fill-in the blanks questions. In addition to the questions, two tasks involving drawing and filling blanks were added to the questionnaire survey. Descriptive analysis technique was used for evaluation of the data gathered by open-ended questions and the results presented as tables. Data gathered by the other questions analyzed by using the SPSS Statistical Program.As a result of the study, four different description categories in perception of direction concept of the students were identified. Majority of the students were successfully indicated the whole cardinal and inter-cardinal points on the map. There is no meaningful correlation between the students? gender and students? direction knowledge. In addition to this, the majority of pupils have wrong concept in the way of determination of direction.The scores from the task of describing route for ?You?re Invited? don?t differ in terms of students? gender. The scores from the task of ?Connect a Dot? which requires drawing the route according to the given memorandum do not differ in terms of students? gender. There is no correlation between scores from the tasks in terms of attending pre-primary school education.Key Words: Social studies, concept, direction, concept understanding, misconceptions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin yön kavramını algılamaları
dc.title.alternativeThe fourth grade primary school students? perceptions of direction concept
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDirection finding
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmMisconception
dc.identifier.yokid355629
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250879
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess