Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Harun
dc.contributor.authorTemizsoylu, Ayşen
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:21Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:21Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666667
dc.description.abstractBu araştırma ile Fen Bilgisi dersinin etkili öğretilmesinin ilk şartı olan Fen Bilgisi Öğretmen Yetiştirme Programlarının geliştirilmesi için Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri örneğinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi hedeflenmiştirÇalışma kapsamında yurt içinde ve yurtdışında ulaşılan tez, makale, kitap gibi birçok alanyazın incelenerek geniş çaplı bir doküman ortaya konulmuştur. Karşılaştırmalı eğitimin yatay yaklaşımının kullanıldığı çalışma temel bir araştırma niteliğindedir. Yapıldığı çevre ve ortam açısından alan araştırması olarak nitelendirilebilir. Alan araştırmaları günlük hayatın içinde yer alan araştırmalardır.Araştırma sonucunda karşılaştırma yapılan Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri Fen Bilgisi Öğretmeni yetiştirme programları arasında belirli benzerlikler ve farklılıklar saptanmıştır. Programların aksayan yönleri, sorunlar ve avantaj sağladığı unsurlar dikkate alınarak yeni ve çağdaş bir fen bilgisi öğretmeni yetiştirme programının temel nitelikleri hakkında öneriler geliştirilmiştir.Anahtar SözcüklerFen Eğitimi, Fen Bilgisi Öğretmeni Yetiştirme, Karşılaştırmalı Eğitim, Öğretmen Yetiştirme
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the Science Teacher Training Programs of Turkey and the United States comparatively to develop the Scince Teacher Training Programs which is the first necessity to teach Science effectively.Content scope of the study, the articles, theses, proceedings and reports from the various references from the literature of the country and the world were examined, than as taking into consideration of all points for the content of this study an extensive document is constructed. This study is a basic research. If it was examined with the surrounding and the circumference it is a Field research. Field research?s are in the context of daily life.Consequently, the differences and same characteristics of Science Teacher Education programs for the compared countiries, Turkey and the United States were determined. The problems, inefficient dimensions, the advantages took into account and basic charcteristics of a new recent Science Teacher Education program were proposed.Key WordsScience Education, Comparative Education, Teacher Training, Turkey, Science Teacher Training Programsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri örneği)
dc.title.alternativeThe comparative analysis of science teacher training programs (Turkey and the United States Samples)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmComparative analysis
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmTeacher Training Programs
dc.subject.ytmUnited States of America
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmComparative education
dc.identifier.yokid385321
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid286739
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess