Kız çocuklarının zorunlu eğitim sonrası ortaöğretime devam etmeme nedenleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, zorunlu eğitim sonrası kız çocuklarının ortaöğretime devam etmeme nedenlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Urfa merkez, ilçeleri ve ilçelere bağlı köylerde zorunlu eğitim sonrası ortaöğretime göndermeyen 46 veli oluşturmaktadır. Veriler görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu ve ses kayıt cihazı kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir.Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre, zorunlu eğitim sonrası kız çocuklarının ortaöğretime devam etmemesinde ailelerin ekonomik durumlarının, okullarda uygulanan karma eğitim uygulamasının, okullarda uygulanan kılık kıyafet uygulamasının ve kız çocuklarına biçilmiş toplumsal rollerin önemli olduğu ortaya çıkarılmıştır. This study aims to determine the girls ceasing reasons of secondary education after the compulsory one. Study group of this researh consists of 46 parents who are from the centre of Şanlıurfa, its towns and villages and also have not sent their daughters to high school after compulsory education. Data were obtained by a semi-structured interview form and a tape recorder. In data analysis process, content analysis method was used.According to the results, economic conditions of families, mixed gender education, clothing, roles that society formed for girls are the reasons of ceasing the secondary education.
Collections