Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, Ali
dc.contributor.authorBora, Veysel
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:14Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:14Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666637
dc.description.abstractBu çalışma, zorunlu eğitim sonrası kız çocuklarının ortaöğretime devam etmeme nedenlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Urfa merkez, ilçeleri ve ilçelere bağlı köylerde zorunlu eğitim sonrası ortaöğretime göndermeyen 46 veli oluşturmaktadır. Veriler görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu ve ses kayıt cihazı kullanılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir.Analiz sonucunda elde edilen bulgulara göre, zorunlu eğitim sonrası kız çocuklarının ortaöğretime devam etmemesinde ailelerin ekonomik durumlarının, okullarda uygulanan karma eğitim uygulamasının, okullarda uygulanan kılık kıyafet uygulamasının ve kız çocuklarına biçilmiş toplumsal rollerin önemli olduğu ortaya çıkarılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to determine the girls ceasing reasons of secondary education after the compulsory one. Study group of this researh consists of 46 parents who are from the centre of Şanlıurfa, its towns and villages and also have not sent their daughters to high school after compulsory education. Data were obtained by a semi-structured interview form and a tape recorder. In data analysis process, content analysis method was used.According to the results, economic conditions of families, mixed gender education, clothing, roles that society formed for girls are the reasons of ceasing the secondary education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKız çocuklarının zorunlu eğitim sonrası ortaöğretime devam etmeme nedenleri
dc.title.alternativeGirls ceasing reasons of secondary education after the compulsory one
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmYoung girls
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmCompulsory education
dc.subject.ytmAbsenteeism
dc.subject.ytmEducation sociology
dc.identifier.yokid422605
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322261
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess