İnternet üzerinden alışverişe yönelik tutumlar: Bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşadığımız dönem itibari ile bilgi çağının getirdiği imkânlar sayesinde teknolojinin nimetlerinden yüksek oranda faydalanıyoruz. Bunların başında iletişim araçları, internet ve internetin sağladığı araçlar gelmekte. İnternetten pazarlama da elektronik ortamın sağladığı ve kullanmakta olduğumuz işlemlerden biri durumuna geldi. Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin internet üzerinden alışveriş alışkanlıklarını ve internet üzerinden alışverişe yönelik tutumlarını belirlemektir. Bu çalışma kapsamında yapılan araştırma aynı zamanda e-pazarlama konusunda tüketicilerin yani hedef kitle olan üniversite öğrencilerinin ne derece bilgi sahibi olduklarını ölçme ve değerlendirme amacı ile yapılmıştır. Bu araştırma için uygulanan ankete 494 öğrenci gönüllü olarak katılmış, bunlardan 245 tanesi, internet üzerinden alışveriş yaptığını beyan etmiş ve analizler 245 örneklemi dikkate alınarak yapılmıştır. Bu analizlerde, faktör analizi, t-testi, anova, post hoc testleri uygulanmış ve korelasyon analizi yapılmıştır. Uygulanan ankette katılımcılardan alınan cevaplarla, yapılan tutum ölçekleri neticesinde, internet üzerinden alışverişe yönelik genel tutum ile kolaylık ve uygunluk, araştırma-karşılaştırma, maliyet, güvenlik, çeşitlilik ve zaman tutumlarının arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Zira internet üzerinden alışverişe yönelik genel tutum arttıkça belirtilen tutumlar da artmaktadır. Anahtar Kelimeler: Bilgi çağı, İnternet, İnternet üzerinden alışveriş, E-pazarlama, E-ticaret, Tüketici beklentileri. Due to the era we live in, we highly make use of technological opportunities. They are primarily mass media, internet and tools provided by internet. Internet marketing has become a process that electronic media provides and people use commonly.The purpose of this study is to determine online shopping habits of university students and online shopping attitudes of university students. The research within this study is made also in an attempt to assess and evaluate how knowledgeable the internet marketing consumers, in the other words our target group university students, are. 494 students participated in the survey made for the investigation voluntarily, 245 of which reported that they do online shopping and analyses, except single frequency analysis, are carried out regarding that number. Through extensive frequency analysis the reasons why the of the students don't do online shopping is obtained. Apart from this analysis factor analysis, t-test, anova, post hoc analysis and correlation analysis was carried out. Following the replies received from participants of survey and attitude scale constucted, it has been found out that there is statically significant correlation between general attitude to online shopping and, easiness and suitability, researching and comparing, cost, security, diversity, saving time. Since, as the general attitude toward online shopping improves, the forementioned subjects also becomes more sparing.Keywords : Information age, Internet, Online shopping, E-Marketing, E-Commerce, Consumer expectations
Collections