Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirel, Mustafa
dc.contributor.authorKaraçetin, Murat
dc.date.accessioned2021-05-08T09:50:09Z
dc.date.available2021-05-08T09:50:09Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666613
dc.description.abstractYaşadığımız dönem itibari ile bilgi çağının getirdiği imkânlar sayesinde teknolojinin nimetlerinden yüksek oranda faydalanıyoruz. Bunların başında iletişim araçları, internet ve internetin sağladığı araçlar gelmekte. İnternetten pazarlama da elektronik ortamın sağladığı ve kullanmakta olduğumuz işlemlerden biri durumuna geldi. Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin internet üzerinden alışveriş alışkanlıklarını ve internet üzerinden alışverişe yönelik tutumlarını belirlemektir. Bu çalışma kapsamında yapılan araştırma aynı zamanda e-pazarlama konusunda tüketicilerin yani hedef kitle olan üniversite öğrencilerinin ne derece bilgi sahibi olduklarını ölçme ve değerlendirme amacı ile yapılmıştır. Bu araştırma için uygulanan ankete 494 öğrenci gönüllü olarak katılmış, bunlardan 245 tanesi, internet üzerinden alışveriş yaptığını beyan etmiş ve analizler 245 örneklemi dikkate alınarak yapılmıştır. Bu analizlerde, faktör analizi, t-testi, anova, post hoc testleri uygulanmış ve korelasyon analizi yapılmıştır. Uygulanan ankette katılımcılardan alınan cevaplarla, yapılan tutum ölçekleri neticesinde, internet üzerinden alışverişe yönelik genel tutum ile kolaylık ve uygunluk, araştırma-karşılaştırma, maliyet, güvenlik, çeşitlilik ve zaman tutumlarının arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Zira internet üzerinden alışverişe yönelik genel tutum arttıkça belirtilen tutumlar da artmaktadır. Anahtar Kelimeler: Bilgi çağı, İnternet, İnternet üzerinden alışveriş, E-pazarlama, E-ticaret, Tüketici beklentileri.
dc.description.abstractDue to the era we live in, we highly make use of technological opportunities. They are primarily mass media, internet and tools provided by internet. Internet marketing has become a process that electronic media provides and people use commonly.The purpose of this study is to determine online shopping habits of university students and online shopping attitudes of university students. The research within this study is made also in an attempt to assess and evaluate how knowledgeable the internet marketing consumers, in the other words our target group university students, are. 494 students participated in the survey made for the investigation voluntarily, 245 of which reported that they do online shopping and analyses, except single frequency analysis, are carried out regarding that number. Through extensive frequency analysis the reasons why the of the students don't do online shopping is obtained. Apart from this analysis factor analysis, t-test, anova, post hoc analysis and correlation analysis was carried out. Following the replies received from participants of survey and attitude scale constucted, it has been found out that there is statically significant correlation between general attitude to online shopping and, easiness and suitability, researching and comparing, cost, security, diversity, saving time. Since, as the general attitude toward online shopping improves, the forementioned subjects also becomes more sparing.Keywords : Information age, Internet, Online shopping, E-Marketing, E-Commerce, Consumer expectationsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnternet üzerinden alışverişe yönelik tutumlar: Bir araştırma
dc.title.alternativeAttitudes towards online shopping: A research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmShopping
dc.subject.ytmShopping behavior
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.subject.ytmInternet
dc.identifier.yokid10062312
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385934
dc.description.pages175
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess