Rekreaktif spor turizmi yapan bireylerin sağlık turizmi içerisinde değerlendirilmesi: Antalya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı sağlık ve spor turizminde hizmet kalitesini bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmaya Antalya ilindeki medikal turizm işletmelerine gelen 341 hasta katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 5 farklı ölçeği içeren anket formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS 15.0 for Windows programında frekans, Mann Whitney U and Kruskal Wallis H analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda hastaların işletmelere genellikle sigorta şirketleri vasıtasıyla ulaştıkları belirlenmiştir. Hastaların tedavi amacı ile Türkiye'yi tercih etme nedenlerinin başında fiyatların uygun olmasının geldiği tespit edilmiştir. Hastaların hizmet kalitesi ve beklentilerinin uyruklarına göre anlamlı farklılık gösterdiği (p<0.05), buna karşılık müşterilerin beklenti, hizmet kalitesi algıları, müşteri memnuniyeti ve sadakat düzeylerinin cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p<0.05). Bunun yanında hastaların beklenti, hizmet kalite algıları, memnuniyet ve sadakat düzeylerinin yaş gruplarına, eğitim durumlarına, gelir düzeylerine ve hastaneye başvuru şekillerine göre bazı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir (p<0.05). The purpose of this study is examine service quality at health and sport tourism as some variables. 344 patients coming to medical tourism enterprises in Antalya city participated to study. Questionnaire form including 5 different scales were used as data collection material in research. Frequency, Mann Whitney U and Kruskal Wallis H analyses in SPSS 22.0 for Windows package program were used in analyses of data obtained. In the end of research, it was identified that participants appeal to enterprises via insurance companies. Being convenient of prices is main reason that participants prefer Turkey to be treat. It was established that participants' expectations regarding service quality are shown significant differences as their nationality (p<0,05), on the other hand, participants' expectations, perceptions, customer satisfaction and fidelity levels are not differentiated significantly as their genders (p>0,05). Besides, participants' expectations, perceptions, customer satisfaction and fidelity levels are not differentiated significantly as their age, education level, income level and appealing type to hospital (p<0,05).
Collections