Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçıner, Mehmet
dc.contributor.authorTamer Köse, Melike
dc.date.accessioned2021-05-08T09:48:10Z
dc.date.available2021-05-08T09:48:10Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/666295
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sağlık ve spor turizminde hizmet kalitesini bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmaya Antalya ilindeki medikal turizm işletmelerine gelen 341 hasta katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 5 farklı ölçeği içeren anket formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS 15.0 for Windows programında frekans, Mann Whitney U and Kruskal Wallis H analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda hastaların işletmelere genellikle sigorta şirketleri vasıtasıyla ulaştıkları belirlenmiştir. Hastaların tedavi amacı ile Türkiye'yi tercih etme nedenlerinin başında fiyatların uygun olmasının geldiği tespit edilmiştir. Hastaların hizmet kalitesi ve beklentilerinin uyruklarına göre anlamlı farklılık gösterdiği (p<0.05), buna karşılık müşterilerin beklenti, hizmet kalitesi algıları, müşteri memnuniyeti ve sadakat düzeylerinin cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p<0.05). Bunun yanında hastaların beklenti, hizmet kalite algıları, memnuniyet ve sadakat düzeylerinin yaş gruplarına, eğitim durumlarına, gelir düzeylerine ve hastaneye başvuru şekillerine göre bazı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir (p<0.05).
dc.description.abstractThe purpose of this study is examine service quality at health and sport tourism as some variables. 344 patients coming to medical tourism enterprises in Antalya city participated to study. Questionnaire form including 5 different scales were used as data collection material in research. Frequency, Mann Whitney U and Kruskal Wallis H analyses in SPSS 22.0 for Windows package program were used in analyses of data obtained. In the end of research, it was identified that participants appeal to enterprises via insurance companies. Being convenient of prices is main reason that participants prefer Turkey to be treat. It was established that participants' expectations regarding service quality are shown significant differences as their nationality (p<0,05), on the other hand, participants' expectations, perceptions, customer satisfaction and fidelity levels are not differentiated significantly as their genders (p>0,05). Besides, participants' expectations, perceptions, customer satisfaction and fidelity levels are not differentiated significantly as their age, education level, income level and appealing type to hospital (p<0,05).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleRekreaktif spor turizmi yapan bireylerin sağlık turizmi içerisinde değerlendirilmesi: Antalya örneği
dc.title.alternativeEvaluation of individuals doing recreational sport tourism within health tourism: Example of Antalya
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMann-Whitney Test
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmSport tourism
dc.subject.ytmSport activities
dc.subject.ytmMedical tourism
dc.subject.ytmAntalya
dc.subject.ytmMedical tourism
dc.identifier.yokid10071903
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399493
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess