The evaluation of the advertisement applications and their control in Turkey in the context of EU legislation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez kapsamında, reklam uygulamalarına ilişkin Türkiye'de yürürlükte olan mevzuatın gelişim aşamalarının ve nihai anlamda gelinen noktanın, Avrupa Birliği mevzuatı ve uluslararası platformda yer alan ilgili düzenlemeler çerçevesinde incelemesi yapılmış; aynı zamanda global ölçekte ve bölgesel anlamda Avrupa Birliği üyesi ülkeler bağlamında, güçlü ulusal uygulamaların değerlendirilmesi, bu ulusal uygulamaların Avrupa Birliği ilgili mevzuatı ile uyumu konusu irdelenmiş ve sürecin Türkiye ile karşılaştırılması yapılmış; tüm süreçteki oluşumların hukuki olarak sağlıklı kurulup kurulmadıklarının değerlendirilmesi, öncelikle ve özellikle denetim mekanizmalarının kuruluşunun karşılaştırmalı olarak değerlendirmesinin yapılması ve gerektiği düzeyde doğrudan Avrupa Birliği üyesi ülkeler ve global ölçekte dikkat çekici düzenlemelerin ele alınması ile sağlanmaya çalışılmıştır. Under this study, I tried to do an analysis of the development phases of the Turkish legislation in force relevant to the advertisement applications and the ultimate point that was reached within the framework of the European Union legislation and relevant legislation at the international stage; assessment of the constitutions within such process if they were settled in an appropriate nature; at first hand and particularly, comparative assessment of the constitution of the control mechanisms and arguing out the significant regulations of the member states of the European Union and regulations at the global scale to the extent of necessity.
Collections