Show simple item record

dc.contributor.advisorSumer, Ayşe
dc.contributor.authorSomeren Alp, Başak
dc.date.accessioned2021-05-08T09:41:18Z
dc.date.available2021-05-08T09:41:18Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665767
dc.description.abstractTez kapsamında, reklam uygulamalarına ilişkin Türkiye'de yürürlükte olan mevzuatın gelişim aşamalarının ve nihai anlamda gelinen noktanın, Avrupa Birliği mevzuatı ve uluslararası platformda yer alan ilgili düzenlemeler çerçevesinde incelemesi yapılmış; aynı zamanda global ölçekte ve bölgesel anlamda Avrupa Birliği üyesi ülkeler bağlamında, güçlü ulusal uygulamaların değerlendirilmesi, bu ulusal uygulamaların Avrupa Birliği ilgili mevzuatı ile uyumu konusu irdelenmiş ve sürecin Türkiye ile karşılaştırılması yapılmış; tüm süreçteki oluşumların hukuki olarak sağlıklı kurulup kurulmadıklarının değerlendirilmesi, öncelikle ve özellikle denetim mekanizmalarının kuruluşunun karşılaştırmalı olarak değerlendirmesinin yapılması ve gerektiği düzeyde doğrudan Avrupa Birliği üyesi ülkeler ve global ölçekte dikkat çekici düzenlemelerin ele alınması ile sağlanmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractUnder this study, I tried to do an analysis of the development phases of the Turkish legislation in force relevant to the advertisement applications and the ultimate point that was reached within the framework of the European Union legislation and relevant legislation at the international stage; assessment of the constitutions within such process if they were settled in an appropriate nature; at first hand and particularly, comparative assessment of the constitution of the control mechanisms and arguing out the significant regulations of the member states of the European Union and regulations at the global scale to the extent of necessity.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.titleThe evaluation of the advertisement applications and their control in Turkey in the context of EU legislation
dc.title.alternativeTürkiye'deki reklam uygulamaları ve denetiminin Avrupa Birliği mevzuatı bağlamında değerlendirilmesi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAvrupa Birliği Hukuku Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAdvertiser
dc.subject.ytmAdvertising sector
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmEuropean Union Law
dc.subject.ytmTurkish Law
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmAdaptation process
dc.subject.ytmAdvertisement mediums
dc.subject.ytmAdvertising
dc.identifier.yokid10062250
dc.publisher.instituteAvrupa Birliği Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383691
dc.description.pages241
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess