Üniversite öğrencilerinin tematik televizyon kanal tercihleri kullanımlar ve doyumlar kuramı-sosyal öğrenme kuramı çerçevesinde Maltepe Üniversitesi`nde bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Televizyon yayıncılığının Türkiye'de göstermiş olduğu hızlı gelişim, kapsadığısüreçler bakımından değişimin boyutlarının ortaya çıkarılmasında önemlidir. Kamuyayıncılığında tek kanallı dönem, tek kanaldan çok kanala geçiş, renkli yayındenemeleri, özel yayıncılığa geçişte fiili durum, özel yayıncılık, tematik kanallar,platformlar ve batıdaki gelişmelere hızlı adaptasyon, Türkiye'deki izleyicinin bu süreçiçinde televizyon ile olan ilişkisinin çok dinamik olduğunu göstermektedir.Bu gelişmelerle birlikte bakıldığında, Türkiye'deki genç izler kitle üzerindentematik televizyon kanallarının tüketim olgusu ile ilgili olarak nasıl şekillendiği vesosyal öğrenme kuramı ile kullanımlar ve doyumlar kuramı çerçevesinde nasıl kendinigösterdiğini ele alarak incelemek ve yorumlamak amaçlanmıştır. Tüketim ağı içerisindeözel bir önemi ve yeri olan genç kitle, özellikle üniversite öğrencileri bu beğenininölçülmesi açısından dikkate alınmaya değer bir gruptur. Türkiye'deki genç nüfusunoranı dikkate alındığında, ?onlara? seslenmede başarılı olmanın değeri anlaşılmaktadır.Anahtar Sözcükler: Kamu Yayıncılığı, Özel Yayıncılık, Tematik Televizyon,Tematik Kanallar, Sosyal Öğrenme Kuramı, Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı It is important to uncover the dimensions of change in the process and theprogress of broadcasting in Turkey. The change from publicuniquebroadcasting tocommercialmultiplebroadcasting, colored broadcasting, thematic broadcasting, digitalplatforms and the adaptation to the rapid changes in Europe, point the dynamic relationsbetween the spectators and television.Through this process it is important to see how the thematic television channelseffect the consumption choises of the spectators by analysing and interpreting thechange with the theories of social learning and uses and gratifications. The distinction ofuniversity youth which is an important group in the consumption networks, gives animportant area to survey. If the ratio of the youth population of Turkey is considered, itcan easily be seen that how important is to find out their needs and expectations and tomeet them.Keywords: Public Broadcasting, Private Broadcasting, Thematic Television, ThematicChannels, Social Learning Theory, Uses And Gratifications Theory
Collections