Show simple item record

dc.contributor.advisorKarasar, Şahin
dc.contributor.authorKirhan, Aylin
dc.date.accessioned2021-05-08T09:11:37Z
dc.date.available2021-05-08T09:11:37Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/665346
dc.description.abstractTelevizyon yayıncılığının Türkiye'de göstermiş olduğu hızlı gelişim, kapsadığısüreçler bakımından değişimin boyutlarının ortaya çıkarılmasında önemlidir. Kamuyayıncılığında tek kanallı dönem, tek kanaldan çok kanala geçiş, renkli yayındenemeleri, özel yayıncılığa geçişte fiili durum, özel yayıncılık, tematik kanallar,platformlar ve batıdaki gelişmelere hızlı adaptasyon, Türkiye'deki izleyicinin bu süreçiçinde televizyon ile olan ilişkisinin çok dinamik olduğunu göstermektedir.Bu gelişmelerle birlikte bakıldığında, Türkiye'deki genç izler kitle üzerindentematik televizyon kanallarının tüketim olgusu ile ilgili olarak nasıl şekillendiği vesosyal öğrenme kuramı ile kullanımlar ve doyumlar kuramı çerçevesinde nasıl kendinigösterdiğini ele alarak incelemek ve yorumlamak amaçlanmıştır. Tüketim ağı içerisindeözel bir önemi ve yeri olan genç kitle, özellikle üniversite öğrencileri bu beğenininölçülmesi açısından dikkate alınmaya değer bir gruptur. Türkiye'deki genç nüfusunoranı dikkate alındığında, ?onlara? seslenmede başarılı olmanın değeri anlaşılmaktadır.Anahtar Sözcükler: Kamu Yayıncılığı, Özel Yayıncılık, Tematik Televizyon,Tematik Kanallar, Sosyal Öğrenme Kuramı, Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı
dc.description.abstractIt is important to uncover the dimensions of change in the process and theprogress of broadcasting in Turkey. The change from publicuniquebroadcasting tocommercialmultiplebroadcasting, colored broadcasting, thematic broadcasting, digitalplatforms and the adaptation to the rapid changes in Europe, point the dynamic relationsbetween the spectators and television.Through this process it is important to see how the thematic television channelseffect the consumption choises of the spectators by analysing and interpreting thechange with the theories of social learning and uses and gratifications. The distinction ofuniversity youth which is an important group in the consumption networks, gives animportant area to survey. If the ratio of the youth population of Turkey is considered, itcan easily be seen that how important is to find out their needs and expectations and tomeet them.Keywords: Public Broadcasting, Private Broadcasting, Thematic Television, ThematicChannels, Social Learning Theory, Uses And Gratifications Theoryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin tematik televizyon kanal tercihleri kullanımlar ve doyumlar kuramı-sosyal öğrenme kuramı çerçevesinde Maltepe Üniversitesi`nde bir çalışma
dc.title.alternativeUniversity students' thematic tv channel preferences a survey with in the context of uses and gratifications and social learning theory at Maltepe University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9012390
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid217671
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess