Yaratıcı stratejide duyularla marka parçalama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde artan rekabet ortamı ve pazarların büyümesi sonucu kurumlar kendilerine güçlü pazarlama stratejileri belirleyerek, biribirlerinden farklılaşma yoluna gitmeye çalışmaktadırlar.Çalışmada `pazarlama stratejileri' ve `marka parçalama' kavramları üzerinde durulmuş ve bu kavramlar incelenmiştir. Pazarlama stratejileri, özellikle de marka parçalama tekniğinde duyuların kullanımı üzerinde durulan bu çalışmada, marka parçalama tekniğinin kurumlar için önemi vurgulanmıştır. Başarılı pazarlama tekniklerine sahip olmak ve rakiplerine oranla yüksek farkındalık seviyesini yakalamak için stratejik ve planlı bir yönetimin gerekliliği ortaya konmuştur.Bu doğrultuda, Coca-Cola markasının duyularla marka parçalama süreci incelenmiştir. Markanın hedef kitlelere ulaşabilmek için kullandığı yaratıcı stratejiler ve duyular tekniği incelenmiştir. Duyularla marka parçalama sürecinin iyi planlamasının, Coca-Cola markasının başarılı pazarlama stratejisine olumlu etkileri incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Marka, Marka Parçalama, Coca-Cola, Duyular. As a result of competition and market growth, corporations are creating strong corporate identities to become different to each other.In this study; `marketing strategies? and `brand smashing? were examined. The importance of brand smashing is emphasized in the study in which marketing strategies, especially the usage of senses in brand smashing tecnique is evaluated. The needs of strategic and planed management to have successful marketing technique and to catch high awareness compared to opponents are displayed.In the second part of the study, the brand smashing process with senses of Coca-Cola Company is evaluated. Creative strategies and sense techniques that are used to reach all target people are analyzed. The positive contributions of good planning of brand smashing with senses on Coca-Cola Company?s successful marketing strategies are exposed.Keywords: Integrated Marketing Communication, Brand, Brand Smashing, Senses, Coca-Cola
Collections