Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikcan, Peyami
dc.contributor.authorİlter, Dilek
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:39Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:39Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664923
dc.description.abstractGünümüzde artan rekabet ortamı ve pazarların büyümesi sonucu kurumlar kendilerine güçlü pazarlama stratejileri belirleyerek, biribirlerinden farklılaşma yoluna gitmeye çalışmaktadırlar.Çalışmada `pazarlama stratejileri' ve `marka parçalama' kavramları üzerinde durulmuş ve bu kavramlar incelenmiştir. Pazarlama stratejileri, özellikle de marka parçalama tekniğinde duyuların kullanımı üzerinde durulan bu çalışmada, marka parçalama tekniğinin kurumlar için önemi vurgulanmıştır. Başarılı pazarlama tekniklerine sahip olmak ve rakiplerine oranla yüksek farkındalık seviyesini yakalamak için stratejik ve planlı bir yönetimin gerekliliği ortaya konmuştur.Bu doğrultuda, Coca-Cola markasının duyularla marka parçalama süreci incelenmiştir. Markanın hedef kitlelere ulaşabilmek için kullandığı yaratıcı stratejiler ve duyular tekniği incelenmiştir. Duyularla marka parçalama sürecinin iyi planlamasının, Coca-Cola markasının başarılı pazarlama stratejisine olumlu etkileri incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Marka, Marka Parçalama, Coca-Cola, Duyular.
dc.description.abstractAs a result of competition and market growth, corporations are creating strong corporate identities to become different to each other.In this study; `marketing strategies? and `brand smashing? were examined. The importance of brand smashing is emphasized in the study in which marketing strategies, especially the usage of senses in brand smashing tecnique is evaluated. The needs of strategic and planed management to have successful marketing technique and to catch high awareness compared to opponents are displayed.In the second part of the study, the brand smashing process with senses of Coca-Cola Company is evaluated. Creative strategies and sense techniques that are used to reach all target people are analyzed. The positive contributions of good planning of brand smashing with senses on Coca-Cola Company?s successful marketing strategies are exposed.Keywords: Integrated Marketing Communication, Brand, Brand Smashing, Senses, Coca-Colaen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYaratıcı stratejide duyularla marka parçalama
dc.title.alternativeBrand smashing with senses in creative strategies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmBrand smashing
dc.subject.ytmIntegrated marketing
dc.subject.ytmCoca Cola
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmSensation
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid390663
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278726
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess