Üniversite öğrencilerinde algılanan anne baba tutumları ile uyum düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, demokratik ve otoriter olarak algılanan ana baba tutumları ile üniversite öğrencilerinin uyum düzeyleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Ayrıca, uyum düzeyinin bazı sosyodemografik değişkenlere göre farklılaşmasına da bakılmıştır. Çalışmanın bağımlı değişkeni uyum süreçleri, bağımsız değişkeni ise algılanan anne baba tutumlarıdır.Araştırmanın örneklemini Dicle, Fırat ve İnönü Üniversiteleri'nde lisans eğitimine devam eden 18-28 yaş arası, çeşitli sosyoekonomik düzeyde 109 kız, 138 erkek olmak üzere toplam 247 öğrenci oluşturmuştur.Veri toplama aşamasında, üniversite öğrencilerini ve anne-babalarını tanımak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan ?Kişisel Bilgi Formu?, Bilal (1984) tarafından düzenlenen 50 soruluk ?Anne-Baba Tutum Ölçeği? ve Özgün (1976) tarafından hazırlanan ?Hacettepe Kişilik Envanteri? kullanılmıştır. Bu ölçekler sahiplerinden gerekli izinlerin alınmasının ardından ?gönüllülük esas alınarak- öğrencilere bir ders saati içerisinde arka arkaya uygulanmıştır.Toplanan verilerin dağılımına uygun olarak SPSS 11.5.0 programındaki ?Tek Yönlü Varyans Analizi? (ANOVA) ve bağımsız t testi analiz yöntemleri uygulanmış, sonuçlar p<.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Araştırma bulguları, anne babalarını demokratik olarak algılayan üniversite öğrencilerinin uyum düzeyinin anne ve babalarını otoriter olarak algılayan öğrencilerin uyum düzeyinden anlamlı düzeyde yüksek olduğunu belirlemiştir.Anahtar Kelimeler: Uyum, ana-baba tutumları, kişisel uyum, sosyal uyum, genel uyum In this research, relation between behaviors of parents perceived as democratic and imperious and harmony levels of students are investigated. Differentiation according to some socio-demographic variable of harmony level is also investigated. Dependent variable of the study is harmony process and independent variable of the study is perceived behaviors of parents. 247 undergraduate students aged between 18 and 28 years old (109 female and 138 male) who have different socio-economic levels from Dicle, Fırat and İnönü Universities build up the modeling of the research.In data collection stage; ?Personal Information Form? prepared to know university students and their parents by researcher, 50 questions ?Mother-Father Behavior Scale? arranged by Bilal (1984) and ?Hacettepe Personality Inventory? prepared by Özgün (1976) were used. After having required permissions, these scales were performed on students in series within a class period -based on willingness-. ANOVA in SPSS 11.5.0 program and independent t test analyze methods were applied accordingly collected data distribution and the results were considered in p<.05 significance level.Research evidences shows that harmony levels of those students who perceive their parents as democratic has higher meaningful level than harmony levels of those students who perceive their parents as imperious.Key Words: Harmony, personal harmony, social harmony, general harmony
Collections