Show simple item record

dc.contributor.advisorÜge, Mehmet Bayhan
dc.contributor.authorBiricik, Zeynep
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:19Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:19Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664774
dc.description.abstractBu araştırmada, demokratik ve otoriter olarak algılanan ana baba tutumları ile üniversite öğrencilerinin uyum düzeyleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Ayrıca, uyum düzeyinin bazı sosyodemografik değişkenlere göre farklılaşmasına da bakılmıştır. Çalışmanın bağımlı değişkeni uyum süreçleri, bağımsız değişkeni ise algılanan anne baba tutumlarıdır.Araştırmanın örneklemini Dicle, Fırat ve İnönü Üniversiteleri'nde lisans eğitimine devam eden 18-28 yaş arası, çeşitli sosyoekonomik düzeyde 109 kız, 138 erkek olmak üzere toplam 247 öğrenci oluşturmuştur.Veri toplama aşamasında, üniversite öğrencilerini ve anne-babalarını tanımak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan ?Kişisel Bilgi Formu?, Bilal (1984) tarafından düzenlenen 50 soruluk ?Anne-Baba Tutum Ölçeği? ve Özgün (1976) tarafından hazırlanan ?Hacettepe Kişilik Envanteri? kullanılmıştır. Bu ölçekler sahiplerinden gerekli izinlerin alınmasının ardından ?gönüllülük esas alınarak- öğrencilere bir ders saati içerisinde arka arkaya uygulanmıştır.Toplanan verilerin dağılımına uygun olarak SPSS 11.5.0 programındaki ?Tek Yönlü Varyans Analizi? (ANOVA) ve bağımsız t testi analiz yöntemleri uygulanmış, sonuçlar p<.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Araştırma bulguları, anne babalarını demokratik olarak algılayan üniversite öğrencilerinin uyum düzeyinin anne ve babalarını otoriter olarak algılayan öğrencilerin uyum düzeyinden anlamlı düzeyde yüksek olduğunu belirlemiştir.Anahtar Kelimeler: Uyum, ana-baba tutumları, kişisel uyum, sosyal uyum, genel uyum
dc.description.abstractIn this research, relation between behaviors of parents perceived as democratic and imperious and harmony levels of students are investigated. Differentiation according to some socio-demographic variable of harmony level is also investigated. Dependent variable of the study is harmony process and independent variable of the study is perceived behaviors of parents. 247 undergraduate students aged between 18 and 28 years old (109 female and 138 male) who have different socio-economic levels from Dicle, Fırat and İnönü Universities build up the modeling of the research.In data collection stage; ?Personal Information Form? prepared to know university students and their parents by researcher, 50 questions ?Mother-Father Behavior Scale? arranged by Bilal (1984) and ?Hacettepe Personality Inventory? prepared by Özgün (1976) were used. After having required permissions, these scales were performed on students in series within a class period -based on willingness-. ANOVA in SPSS 11.5.0 program and independent t test analyze methods were applied accordingly collected data distribution and the results were considered in p<.05 significance level.Research evidences shows that harmony levels of those students who perceive their parents as democratic has higher meaningful level than harmony levels of those students who perceive their parents as imperious.Key Words: Harmony, personal harmony, social harmony, general harmonyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde algılanan anne baba tutumları ile uyum düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeRelation between behaviors of parents perceived as democratic and imperious and harmony levels of students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmAdjustment level
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmPersonal adjustment
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmSocial adjustment
dc.subject.ytmAdjustment
dc.identifier.yokid418119
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296680
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess