Algılanan öğretmen kabul-reddinin bazı değişkenler (güvenli bağlanma düzeyleri, cinsiyet ve sosyo-ekonomik düzey) açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı algılanan öğretmen kabul-reddinin öğrencinin anne-babaya güvenli bağlanma düzeyi, öğretmen-öğrenci cinsiyeti ve öğrencinin algılamış olduğu sosyo-ekonomik seviye ile ilişkili olup olmadığını araştırmaktır.Araştırmanın örneklemini 5. sınıfa devam eden 150 öğrenci (68 kız ve 82 erkek) oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri ise Kerns Güvenli Bağlanma Ölçeği, Algılanan Öğretmen Sosyal Desteği Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Demografik Bilgi Formu ile toplanmıştır. İlişkisel Tarama Modeli niteliğindeki bu araştırmada, istatiksel analizler için Pearson Momentler Çarpım Korelasyon tekniği, İlişkisiz Grup T-Testi, Mann Whitney-U Testi ve Kruskal Wallis-H Testi kullanılmıştır.Analizler sonucunda, anne ve babalarıyla güvenli bağlanma düzeyi yüksek olan öğrencilerin öğretmenlerinden algılamış oldukları sosyal destek düzeyi de yüksek olarak bulunmuştur. Algılanan öğretmen sosyal destek düzeyi ise hem öğrencinin hem de öğretmenin cinsiyeti açısından anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Elde edilen bulgularından bir diğeri ise, algılanan sosyo-ekonomik düzey (öğrencinin algılamış olduğu ailenin ekonomik durumu, anne-babanın eğitim seviyesi ve anne-babanın çalışıp çalışmadığı durumu) ile algılanan öğretmen sosyal desteği arasında anlamlı bir ilişkinin olmasıdır. Buna göre; ailenin sosyo-ekonomik düzeyi artıkça, öğrencinin öğretmeninden algıladığı sosyal destek düzeyi de artmaktadır. Ayrıca, özel okula devam eden öğrencilerin etütlü ve normal devlet okullarına devam edenlere göre öğretmenlerinden daha çok destek hissettikleri ve öğretmenleri ile birlikte geçirdikleri yıl sayısı arttıkça algılanan sosyal desteğinde arttığı sonucu elde edilmiştir. The aim of the study to examine the relationships of perceived teacher acceptance-rejection in terms of some factors which are maternal and paternal secure attachment, gender, and socio-economic status. This study has been conducted among 150 students, 68 of them girls and 82 of them boys, who have been attending to fifth grade of three different elementary schools in Istanbul.To fulfill research?s aim, Kerns Security Scale, Perceived Teacher Social Support Scale, and Demographic Information Form were applied to the students. The research was performed in accordance with the correlationally scanning model and Pearson Moment Correlation Techniques, Independent Samples T-Test, Mann Whitney-U Test and Kruskal Wallis-H Test were used for statistical analyses.As a conclusion, a relationship between perceived teacher social support and maternal and paternal secure attachment level was found. Contrary to the literature, there was not found a relation between perceived teacher social support and student?s and teacher?s gender. Another finding is that there is a relationship between perceived socio-economic status (i.e. economic status that is perceived by student, mother-father education level and mother-father working status) and perceived teacher social support. Accordingly; as family?s socio-economic status increases, teacher social support perceived by student increases as well. Furthermore; the study also revealed that the students who are attending to private school reported more perceived teacher social support than the students who are attending state school with and without etude. In addition, there was also found a relation between perceived teacher social support and duration (year) that is experienced with the class-teacher.
Collections