Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya Balkan, İdil
dc.contributor.authorÖzdemir, Çağla
dc.date.accessioned2021-05-08T09:10:08Z
dc.date.available2021-05-08T09:10:08Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664682
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı algılanan öğretmen kabul-reddinin öğrencinin anne-babaya güvenli bağlanma düzeyi, öğretmen-öğrenci cinsiyeti ve öğrencinin algılamış olduğu sosyo-ekonomik seviye ile ilişkili olup olmadığını araştırmaktır.Araştırmanın örneklemini 5. sınıfa devam eden 150 öğrenci (68 kız ve 82 erkek) oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri ise Kerns Güvenli Bağlanma Ölçeği, Algılanan Öğretmen Sosyal Desteği Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Demografik Bilgi Formu ile toplanmıştır. İlişkisel Tarama Modeli niteliğindeki bu araştırmada, istatiksel analizler için Pearson Momentler Çarpım Korelasyon tekniği, İlişkisiz Grup T-Testi, Mann Whitney-U Testi ve Kruskal Wallis-H Testi kullanılmıştır.Analizler sonucunda, anne ve babalarıyla güvenli bağlanma düzeyi yüksek olan öğrencilerin öğretmenlerinden algılamış oldukları sosyal destek düzeyi de yüksek olarak bulunmuştur. Algılanan öğretmen sosyal destek düzeyi ise hem öğrencinin hem de öğretmenin cinsiyeti açısından anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Elde edilen bulgularından bir diğeri ise, algılanan sosyo-ekonomik düzey (öğrencinin algılamış olduğu ailenin ekonomik durumu, anne-babanın eğitim seviyesi ve anne-babanın çalışıp çalışmadığı durumu) ile algılanan öğretmen sosyal desteği arasında anlamlı bir ilişkinin olmasıdır. Buna göre; ailenin sosyo-ekonomik düzeyi artıkça, öğrencinin öğretmeninden algıladığı sosyal destek düzeyi de artmaktadır. Ayrıca, özel okula devam eden öğrencilerin etütlü ve normal devlet okullarına devam edenlere göre öğretmenlerinden daha çok destek hissettikleri ve öğretmenleri ile birlikte geçirdikleri yıl sayısı arttıkça algılanan sosyal desteğinde arttığı sonucu elde edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of the study to examine the relationships of perceived teacher acceptance-rejection in terms of some factors which are maternal and paternal secure attachment, gender, and socio-economic status. This study has been conducted among 150 students, 68 of them girls and 82 of them boys, who have been attending to fifth grade of three different elementary schools in Istanbul.To fulfill research?s aim, Kerns Security Scale, Perceived Teacher Social Support Scale, and Demographic Information Form were applied to the students. The research was performed in accordance with the correlationally scanning model and Pearson Moment Correlation Techniques, Independent Samples T-Test, Mann Whitney-U Test and Kruskal Wallis-H Test were used for statistical analyses.As a conclusion, a relationship between perceived teacher social support and maternal and paternal secure attachment level was found. Contrary to the literature, there was not found a relation between perceived teacher social support and student?s and teacher?s gender. Another finding is that there is a relationship between perceived socio-economic status (i.e. economic status that is perceived by student, mother-father education level and mother-father working status) and perceived teacher social support. Accordingly; as family?s socio-economic status increases, teacher social support perceived by student increases as well. Furthermore; the study also revealed that the students who are attending to private school reported more perceived teacher social support than the students who are attending state school with and without etude. In addition, there was also found a relation between perceived teacher social support and duration (year) that is experienced with the class-teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleAlgılanan öğretmen kabul-reddinin bazı değişkenler (güvenli bağlanma düzeyleri, cinsiyet ve sosyo-ekonomik düzey) açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExploration of perceived teacher acceptance-rejection in terms of some factors (attachment securities, gender, and socio-economic status)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAttachment
dc.subject.ytmTeacher-student relations
dc.subject.ytmGender differences
dc.subject.ytmSocio-economic level
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPerceived teacher acceptance rejection
dc.subject.ytmPerceived teacher social support
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid428978
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314109
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineGelişim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess