Üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinde işitme implantı kullanmanın zihinsel ve dil gelişimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, kaynaştırma programında üçüncü ve dördüncü sınıfa devam eden koklear implantlı öğrencilerin zihinsel gelişimleri ile implantlı oldukları süre arasındaki ilişki araştırılmıştır. Ayrıca okul başarısı ve implantlı süre arasında ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Bu amaçla kaynaştırma programındaki koklear implantlı öğrencilere WISC-R Sözel Alt Testleri ve Peabody Resim Kelime Testi uygulanmıştır. Çocukların implantlı oldukları süre ve WISC-R Sözel IQ puanları arasındaki ilişki incelenmiş ve iki faktör arasında anlamlı bir korelasyon bulunmamıştır. Ancak beş, altı ve yedi yıldır implantlı olan çocukların Peabody Resim Kelime Testi puanları arasında anlamlı bir fark elde edilmiştir. Okul başarısı ile WISC-R Sözel IQ puanları arasındaki ilişki incelendiğinde, iki faktör arasında anlamlı bir korelasyon olduğu bulunmuştur. Elde edilen bulgular literatürdeki ilgili bulgular açısından tartışılmıştır.Anahtar Sözcükler: Koklear implant, zihinsel gelişim, dil gelişimi, implantlı süre, işitme kaybı In this study, the relation between cognitive development of children with cochlear implant who in third and fourth class in mainstream education and their implantation duration were investigated. Relation between school performance and length with implant was also investigated. For this purpose WISC-R linguistic sub tests and Peabody Picture and Vocabulary test applied to children with implantation in mainstream education. Length with implant and WISC-R linguistic IQ scores were analyzed and it was found out no correlation between these factors. But significant difference between Peabody Picture and Vocabulary test scores of children have been using implant for five, six and seven years was found. The analysis of the relation between school achievement and WISC-R linguistic IQ scores revealed a significant difference. These findings were discussed related findings in the literature.Key Words: Cochlear implant, cognitive development, language development, time with implant, hearing loss.
Collections