Show simple item record

dc.contributor.advisorGöz, İlyas
dc.contributor.authorSayar, Gül
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:49Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:49Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664545
dc.description.abstractBu araştırmada, kaynaştırma programında üçüncü ve dördüncü sınıfa devam eden koklear implantlı öğrencilerin zihinsel gelişimleri ile implantlı oldukları süre arasındaki ilişki araştırılmıştır. Ayrıca okul başarısı ve implantlı süre arasında ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Bu amaçla kaynaştırma programındaki koklear implantlı öğrencilere WISC-R Sözel Alt Testleri ve Peabody Resim Kelime Testi uygulanmıştır. Çocukların implantlı oldukları süre ve WISC-R Sözel IQ puanları arasındaki ilişki incelenmiş ve iki faktör arasında anlamlı bir korelasyon bulunmamıştır. Ancak beş, altı ve yedi yıldır implantlı olan çocukların Peabody Resim Kelime Testi puanları arasında anlamlı bir fark elde edilmiştir. Okul başarısı ile WISC-R Sözel IQ puanları arasındaki ilişki incelendiğinde, iki faktör arasında anlamlı bir korelasyon olduğu bulunmuştur. Elde edilen bulgular literatürdeki ilgili bulgular açısından tartışılmıştır.Anahtar Sözcükler: Koklear implant, zihinsel gelişim, dil gelişimi, implantlı süre, işitme kaybı
dc.description.abstractIn this study, the relation between cognitive development of children with cochlear implant who in third and fourth class in mainstream education and their implantation duration were investigated. Relation between school performance and length with implant was also investigated. For this purpose WISC-R linguistic sub tests and Peabody Picture and Vocabulary test applied to children with implantation in mainstream education. Length with implant and WISC-R linguistic IQ scores were analyzed and it was found out no correlation between these factors. But significant difference between Peabody Picture and Vocabulary test scores of children have been using implant for five, six and seven years was found. The analysis of the relation between school achievement and WISC-R linguistic IQ scores revealed a significant difference. These findings were discussed related findings in the literature.Key Words: Cochlear implant, cognitive development, language development, time with implant, hearing loss.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinde işitme implantı kullanmanın zihinsel ve dil gelişimine etkisi
dc.title.alternativeCognitive and language development in third fourth grade students with auditory implant
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMental development
dc.subject.ytmDevelopment psychology
dc.subject.ytmHearing
dc.subject.ytmHearing aids
dc.subject.ytmProstheses and implants
dc.subject.ytmCochlear implants
dc.subject.ytmHearing loss
dc.subject.ytmDevelopment
dc.subject.ytmLanguage development
dc.identifier.yokid451725
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327753
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineGelişim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess