Experienced and novice teachers`perceptions on autonomous language learning
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, hem özel hem de devlet ilköğretim ve lise okullarındaki İngilizce sınıflarındaki öğrenci otonomisi hakkında tecrübeli ve tecrübesiz öğretmenlerin görüşlerini araştırmak amacı ile yapılmıştır. Çalışmanın odak noktası, genç ve yaşlı yani tecrübeli ve tecrübesiz öğretmenlerin otonom öğrenme hakkındaki fikirleridir. Çalışmaya Türkiye'de İstanbul'daki farklı ilköğretim okullarından ve liselerden yüz on dört İngilizce öğretmeni katılmıştır. Katılımcılara bir anket verilmiştir. Sözü edilen veri 2012-2013 öğretim yılının birinci döneminde toplanmıştır.Anket sonuçları gösterdi ki hem tecrübeli hem de tecrübesiz öğretmenler öğrenci otonomisini desteklemekte. Iki grup da dil başarısında otonominin önemine ve etkisine inanmakta. Tecrübesiz öğretmenler öğrenci otonomisini desteklemekte biraz daha fazla istekli dursalar da algılarında pek belirgin bir farklılık bulunmamaktadır. Bir dersin hedeflerinin belirlenmesinde, öğrenme prosedürlerine ve görevlerine karar vermede öğrencilerin fikirlerinin alınması konusunda, öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri ve bilişötesi çalışmalarda öğretmenlerin yüzde ellisinden fazlası öğrenen özerkliğini desteklemişlerdir.Diğer yandan ders içeriği, material seçimi, ev ödevi konularında, sınıf yönetimi ve not tutma alanlarında öğretmenlerden yüzde ellisinden daha azı olumlu cevaplar vermişlerdir ve diğerleri öğrenen özerkliğini desteklemede tereddüt etmişlerdir. Özellikle not tutma alanında sadece tecrübesiz öğretmenler grubu otonomiyi desteklediklerini belirtmişlerdir.Çalışmadaki bu bulgular; İstanbul'daki ilköğretim okulları ve liselerle sınırlı olduğundan bu araştırmanın sonuçlarını genellemek tam anlamıyla uygun olmayabilir. Bununla birlikte; öğretmenlerin hem özel hem de devlet ilköğretim ve lise okullarındaki sınıf yönetimi için İngilizce sınıflarında karşılaşılan bazı yaygın problemler ve onların bu problemler hakkındaki düşünceleri üzerine genel bir fikir verebilir.Anahtar Sözcükler: Öğrenci otonomisi , Otonom Dil Öğrenme, İngilizce Öğretmenlerinin algıları This study investigated the beliefs of novice and experienced teachers about autonomous language learning in EFL classes in both private and state primary and high schools. The focus of the study was on the differences in the perceptions of experienced and novice teachers on this topic.114 English language teachers at different primary and high schools in İstanbul, Turkey, participated in this study. They were given a `Learner Autonomy Survey developed by the researcher. The data was gathered during the autumn of the 2012 - 2013 academic year.The results of the questionnaire showed that most of the teachers both experienced and novice teachers support learner autonomy. Generally they both believe the importance and effect of autonomy for the language success. There is not a remarkable difference in their perceptions although novice teachers seem a little more willing to support learner autonomy. To give learners chance to express their opinions while establishing objectives of a course and while deciding on learning procedures and tasks, to make learners assess themselves, and about metacognitive study, more than half of the teachers participating in the study supported learner autonomy. On the other hand, in deciding on course content, material selection and homework tasks and in classroom management and recordkeeping almost half of the teachers participated in the study gave positive answers and the others hesitated to support learner autonomy. Especially, in recordkeeping only novice teachers preferred to foster autonomy.Since these findings in this study are limited to these kinds of problems in different primary and high schools in İstanbul, Turkey, it may not be completely true to generalize the results of this research. However, it may give a general idea about the subjects beliefs and some common problems of the EFL classes for the learner autonomy in both private and state primary and high schools.Key Words: Learner Autonomy, Autonomous Language Learning, EFL teachers perceptions
Collections