Show simple item record

dc.contributor.advisorCesur, Mustafa Onur
dc.contributor.authorÖzdemir, Nida
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:44Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:44Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664499
dc.description.abstractBu çalışma, hem özel hem de devlet ilköğretim ve lise okullarındaki İngilizce sınıflarındaki öğrenci otonomisi hakkında tecrübeli ve tecrübesiz öğretmenlerin görüşlerini araştırmak amacı ile yapılmıştır. Çalışmanın odak noktası, genç ve yaşlı yani tecrübeli ve tecrübesiz öğretmenlerin otonom öğrenme hakkındaki fikirleridir. Çalışmaya Türkiye'de İstanbul'daki farklı ilköğretim okullarından ve liselerden yüz on dört İngilizce öğretmeni katılmıştır. Katılımcılara bir anket verilmiştir. Sözü edilen veri 2012-2013 öğretim yılının birinci döneminde toplanmıştır.Anket sonuçları gösterdi ki hem tecrübeli hem de tecrübesiz öğretmenler öğrenci otonomisini desteklemekte. Iki grup da dil başarısında otonominin önemine ve etkisine inanmakta. Tecrübesiz öğretmenler öğrenci otonomisini desteklemekte biraz daha fazla istekli dursalar da algılarında pek belirgin bir farklılık bulunmamaktadır. Bir dersin hedeflerinin belirlenmesinde, öğrenme prosedürlerine ve görevlerine karar vermede öğrencilerin fikirlerinin alınması konusunda, öğrencilerin kendilerini değerlendirmeleri ve bilişötesi çalışmalarda öğretmenlerin yüzde ellisinden fazlası öğrenen özerkliğini desteklemişlerdir.Diğer yandan ders içeriği, material seçimi, ev ödevi konularında, sınıf yönetimi ve not tutma alanlarında öğretmenlerden yüzde ellisinden daha azı olumlu cevaplar vermişlerdir ve diğerleri öğrenen özerkliğini desteklemede tereddüt etmişlerdir. Özellikle not tutma alanında sadece tecrübesiz öğretmenler grubu otonomiyi desteklediklerini belirtmişlerdir.Çalışmadaki bu bulgular; İstanbul'daki ilköğretim okulları ve liselerle sınırlı olduğundan bu araştırmanın sonuçlarını genellemek tam anlamıyla uygun olmayabilir. Bununla birlikte; öğretmenlerin hem özel hem de devlet ilköğretim ve lise okullarındaki sınıf yönetimi için İngilizce sınıflarında karşılaşılan bazı yaygın problemler ve onların bu problemler hakkındaki düşünceleri üzerine genel bir fikir verebilir.Anahtar Sözcükler: Öğrenci otonomisi , Otonom Dil Öğrenme, İngilizce Öğretmenlerinin algıları
dc.description.abstractThis study investigated the beliefs of novice and experienced teachers about autonomous language learning in EFL classes in both private and state primary and high schools. The focus of the study was on the differences in the perceptions of experienced and novice teachers on this topic.114 English language teachers at different primary and high schools in İstanbul, Turkey, participated in this study. They were given a `Learner Autonomy Survey developed by the researcher. The data was gathered during the autumn of the 2012 - 2013 academic year.The results of the questionnaire showed that most of the teachers both experienced and novice teachers support learner autonomy. Generally they both believe the importance and effect of autonomy for the language success. There is not a remarkable difference in their perceptions although novice teachers seem a little more willing to support learner autonomy. To give learners chance to express their opinions while establishing objectives of a course and while deciding on learning procedures and tasks, to make learners assess themselves, and about metacognitive study, more than half of the teachers participating in the study supported learner autonomy. On the other hand, in deciding on course content, material selection and homework tasks and in classroom management and recordkeeping almost half of the teachers participated in the study gave positive answers and the others hesitated to support learner autonomy. Especially, in recordkeeping only novice teachers preferred to foster autonomy.Since these findings in this study are limited to these kinds of problems in different primary and high schools in İstanbul, Turkey, it may not be completely true to generalize the results of this research. However, it may give a general idea about the subjects beliefs and some common problems of the EFL classes for the learner autonomy in both private and state primary and high schools.Key Words: Learner Autonomy, Autonomous Language Learning, EFL teachers perceptionsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleExperienced and novice teachers`perceptions on autonomous language learning
dc.title.alternativeTecrübeli ve tecrübesiz öğretmenlerin dil öğretiminde otonom öğrenme hakkındaki algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmLearner autonomy
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmAutonomy
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid463595
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327767
dc.description.pages196
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess