Perakendecilik sektöründe müşteri sadakati sağlamaya yönelik faaliyetlerin, müşteriler üzerindeki etkilerinin incelenmesi(MİGROS Örnegi)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde artan rekabet koşulları, işletme ile müşteri arasında uzun süreli bir ilişkiyi zorunlu kılmıştır. Pazarlama literatüründe ilişkisel pazarlama olarak adlandırılan bu ilişki, sunulan kaliteli hizmetlerle sağlam temeller üzerine oturtulmaktadır. İlişkisel pazarlamanın temel ilkesi, müşteri sadakati yaratmaktır.İşletmeler, müşteri ilişkilerinde sadakat sağlamak amacıyla; başta sadakat kartları olmak üzere birçok faaliyetlerde bulunmaktadırlar. Özellikle perakendecilik sektöründe faaliyet gösteren süpermarketler tarafından kullanılan mağaza kartlarının, müşterilere çeşitli avantajlar sağladığı gözlenmektedir.Bu doğrultuda araştırmanın problem cümlesi süpermarketlerin sadakat sağlamaya yönelik yaptıkları faaliyetler, müşterileri üzerinde beklenen etkiyi göstermekte midir? olarak belirlenmiştir. Araştırmada öncelikle konuyla ilgili teorik bilgilere yer verilmiş, müşteri ilişkileri ve müşteri sadakati konuları incelenmiştir. Daha sonra ise perakendecilik sektöründe faaliyet gösteren MİGROS süpermarketlerinin uygulamış olduğu müşteri sadakati faaliyetlerinin, müşterileri üzerinde beklenen etkiyi gösterip göstermediğine dair bir anket çalışması gerçekleştirilerek, anketlerden elde edilen veriler çözümlenmiş ve araştırmanın problemi çözümlenmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Müşteri Sadakati, Mağaza Kartları, Müşteri İlişkileri Yönetimi Nowadays, the increasing competition has necessitated a long-term relationship between the customer and the company. In Marketing literature this relationship which means
Collections