Show simple item record

dc.contributor.advisorUğurlu Akbaş, Özge
dc.contributor.authorKutu, Can
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:43Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:43Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664492
dc.description.abstractGünümüzde artan rekabet koşulları, işletme ile müşteri arasında uzun süreli bir ilişkiyi zorunlu kılmıştır. Pazarlama literatüründe ilişkisel pazarlama olarak adlandırılan bu ilişki, sunulan kaliteli hizmetlerle sağlam temeller üzerine oturtulmaktadır. İlişkisel pazarlamanın temel ilkesi, müşteri sadakati yaratmaktır.İşletmeler, müşteri ilişkilerinde sadakat sağlamak amacıyla; başta sadakat kartları olmak üzere birçok faaliyetlerde bulunmaktadırlar. Özellikle perakendecilik sektöründe faaliyet gösteren süpermarketler tarafından kullanılan mağaza kartlarının, müşterilere çeşitli avantajlar sağladığı gözlenmektedir.Bu doğrultuda araştırmanın problem cümlesi süpermarketlerin sadakat sağlamaya yönelik yaptıkları faaliyetler, müşterileri üzerinde beklenen etkiyi göstermekte midir? olarak belirlenmiştir. Araştırmada öncelikle konuyla ilgili teorik bilgilere yer verilmiş, müşteri ilişkileri ve müşteri sadakati konuları incelenmiştir. Daha sonra ise perakendecilik sektöründe faaliyet gösteren MİGROS süpermarketlerinin uygulamış olduğu müşteri sadakati faaliyetlerinin, müşterileri üzerinde beklenen etkiyi gösterip göstermediğine dair bir anket çalışması gerçekleştirilerek, anketlerden elde edilen veriler çözümlenmiş ve araştırmanın problemi çözümlenmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Müşteri Sadakati, Mağaza Kartları, Müşteri İlişkileri Yönetimi
dc.description.abstractNowadays, the increasing competition has necessitated a long-term relationship between the customer and the company. In Marketing literature this relationship which meansen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePerakendecilik sektöründe müşteri sadakati sağlamaya yönelik faaliyetlerin, müşteriler üzerindeki etkilerinin incelenmesi(MİGROS Örnegi)
dc.title.alternativeActivities to ensure customer loyalty in the retail sector, to investigate the effect on customers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.subject.ytmCustomer relationships management
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmRetailing
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmLoyalty
dc.subject.ytmMigros
dc.identifier.yokid461709
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid326176
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplinePazarlama İletişimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess