Öğretmenlerin psikolojik şiddet (Mobbing) algıları `İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan resmi Anaokullarında bir tarama`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan 11 ilçedeki 33 Resmi Anaokullarında görev yapan öğretmenlerin mobbinge maruz kalma algısının yaygınlığı, mobbinge maruz kalma algıları demografik değişkenler üzerinde nasıl yoğunlaştığı, maruz kaldıkları mobbing davranışlarının sıklığının kişisel özelliklere göre nasıl farklılaştığı incelenmiştir.Araştırmada öğretmenlere, kişisel bilgilerini tespit etmek için Kişisel Bilgi Formu (EK- A), mobbing algılarını tespit etmek için ise Mobbing Algı Ölçeği (EK- B) formu dağıtılmıştır.Araştırmada, 139 öğretmenden alınan verilere göre öğretmenler değişen tür ve yoğunluklarda mobbing davranışlarına maruz kaldıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler en çok mobbingin `Kendini gösterme ve iletişimi engelleme` boyutuna en az ise `Doğrudan sağlığa saldırıda bulunma` boyutuna maruz kaldıklarını belirtmişlerdir. Genellikle kadın, bekâr, 10 yıl ve daha az tecrübesi olan ve görev yaptığı okuldaki hizmet süresi az olan öğretmenlerin bu davranışlara daha çok maruz kaldıkları tespit edilmiştir. This research studies the frequency of perceptions towards exposure to mobbing with the teachers who work at 33 formal kindergartens in 11 districts of Istanbul Asian side. It also studies the perceptions and intensity of mobbing in different levels of mobbing. It studies differences of mobbing in terms of type and frequency according to personal qualities. With this aim, personal information and mobbing perceptions forms are given to the teachers who are in Istanbul (Asian side).This research shows that according to data taken from 139 teachers express that they are exposed to mobbing behavior in various types and intensity. Teachers mostly express that they are exposed to mobbing in terms of showing off and blocking communication. But they are least exposed to mobbing in terms of at tacking health directly. It was determined that the women who are single and who have less than 10 years of experience and who have less experience in a single school are mostly exposed to these behavior.
Collections