Show simple item record

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorKavakli, Gizem
dc.date.accessioned2021-05-08T09:09:03Z
dc.date.available2021-05-08T09:09:03Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/664180
dc.description.abstractBu araştırma ile İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan 11 ilçedeki 33 Resmi Anaokullarında görev yapan öğretmenlerin mobbinge maruz kalma algısının yaygınlığı, mobbinge maruz kalma algıları demografik değişkenler üzerinde nasıl yoğunlaştığı, maruz kaldıkları mobbing davranışlarının sıklığının kişisel özelliklere göre nasıl farklılaştığı incelenmiştir.Araştırmada öğretmenlere, kişisel bilgilerini tespit etmek için Kişisel Bilgi Formu (EK- A), mobbing algılarını tespit etmek için ise Mobbing Algı Ölçeği (EK- B) formu dağıtılmıştır.Araştırmada, 139 öğretmenden alınan verilere göre öğretmenler değişen tür ve yoğunluklarda mobbing davranışlarına maruz kaldıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler en çok mobbingin `Kendini gösterme ve iletişimi engelleme` boyutuna en az ise `Doğrudan sağlığa saldırıda bulunma` boyutuna maruz kaldıklarını belirtmişlerdir. Genellikle kadın, bekâr, 10 yıl ve daha az tecrübesi olan ve görev yaptığı okuldaki hizmet süresi az olan öğretmenlerin bu davranışlara daha çok maruz kaldıkları tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis research studies the frequency of perceptions towards exposure to mobbing with the teachers who work at 33 formal kindergartens in 11 districts of Istanbul Asian side. It also studies the perceptions and intensity of mobbing in different levels of mobbing. It studies differences of mobbing in terms of type and frequency according to personal qualities. With this aim, personal information and mobbing perceptions forms are given to the teachers who are in Istanbul (Asian side).This research shows that according to data taken from 139 teachers express that they are exposed to mobbing behavior in various types and intensity. Teachers mostly express that they are exposed to mobbing in terms of showing off and blocking communication. But they are least exposed to mobbing in terms of at tacking health directly. It was determined that the women who are single and who have less than 10 years of experience and who have less experience in a single school are mostly exposed to these behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin psikolojik şiddet (Mobbing) algıları `İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan resmi Anaokullarında bir tarama`
dc.title.alternativeTeachers psychological violence (Mobbing) perceptions `Of Istanbul Anatolian side, the picture is a scan at kindergartens`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmKindergartens
dc.subject.ytmMobbing
dc.subject.ytmState schools
dc.identifier.yokid10092048
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMALTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399743
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess